Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midsommarplaner

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Midsommar har ju blandad betydelse i Sverige. Färsk potatis, sill och nubbe i solskenet säger vissa - stress, skrikande barn, regn och allmän fylla säger andra. Hade varit intressant med era bästa midsommartips - det är inte långt kvar nu!

Kommentera gärna med hur ni planerar fira midsommar i år!

Själv har jag inte några planer ännu men det lutar väl åt Kalmarhållet.

  • Medlem
  • 2005-06-13 08:24

Ska fira midsommar i vårt alldeles nyinköpta hus med hela släkten. Middag och andra trevligheter på eftermiddagen. Resten av dagen går åt till att undvika bli nertrampad av turister som kommer till Dalarna för att fira midsommar. *S* Har sina nackdelar att bo i Leksand ibland. Vi är 15 000 invånare i vanliga fall. Vid midsommar brukar befolkningen vara runt 150 000---
På med skyddsväst och hjälm!

För första gången på länge ska jag inte vara i goa Sverige på midsommar. Men sill och nubbe blir det för jag ska till Köpenhamn och dom, som tur är, har sill där med. Och nubbe.

Ska bli rätt skönt att slippa kasta boll i hink, hoppa säck osv i regnet och bara ta det lugnt på någon schysst bar.

Jag ska fira i en stugby på Åland ihop med några jag känner och kanske ännu fler jag inte känner än. Ska bli najs.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-13 14:06

Kanske i mina föräldrars stuga i Halland med sill, nubbe, vänner och lite fylla

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2005-06-13 15:45

Jag gifter mig på söndagen, så för min del lär det bli en hel del "sista-minuten-planering".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 22:20
Ursprungligen av Lacke:

Jag gifter mig på söndagen, så för min del lär det bli en hel del "sista-minuten-planering".

Då får man passa på och gratulera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 00:41
Ursprungligen av Lacke:

Jag gifter mig på söndagen, så för min del lär det bli en hel del "sista-minuten-planering".

Gratulerar!

Ursprungligen av Lacke:

Jag gifter mig på söndagen, så för min del lär det bli en hel del "sista-minuten-planering".

Grattis! Låter jättekul!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 00:42

Jag ska till stugan på Utö och grilla samt dricka öl.

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2005-06-14 08:41

Cypher & mrjean: Tackar.

Jag ska till Slottskogen och dricka folköl. Som varje helg.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-06-14 10:34
Ursprungligen av Björnström:

Midsommar har ju blandad betydelse i Sverige. Färsk potatis, sill och nubbe i solskenet säger vissa...

Du har prickat in allt utom en sak... det där med "i solskenet" skulle jag vilja byta ut mot "i regnet"... så har det iaf varit för mig de senaste åren, sen spelar det ingen roll om jag är i stockholm eller skåne... helt otroligt... men men... det e midsommar för mig iaf

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-06-29 19:09
Ursprungligen av kainen:

Du har prickat in allt utom en sak... det där med "i solskenet" skulle jag vilja byta ut mot "i regnet"... så har det iaf varit för mig de senaste åren, sen spelar det ingen roll om jag är i stockholm eller skåne... helt otroligt... men men... det e midsommar för mig iaf

Får väll glatt erkänna att jag hade fel!
Sol hela midsommaren.... underbart

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-14 11:21

klassiskt för mig.
sill, nubbe & jordgubbar tillsammans med en samlad släkt i Lysekil, nice

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-06-14 11:28

Efter mer än 50 midsomrar känns inte det tradionella upplägget så spännande längre. Om vädret tillåter blir det nog en lång skön promenad på Omberg, en stilla reflektion från Marbergen med vy över Vättern mot västgötasidan till.
Sedan kanske sillbitssuget inställer sig efter hemkomst.
Det är ju det som är det fina - att man kan göra lite som man känner för. Att leva samma liv i repris år efter annat passar vissa, andra inte.

Ursprungligen av Le:

Efter mer än 50 midsomrar känns inte det tradionella upplägget så spännande längre. Om vädret tillåter blir det nog en lång skön promenad på Omberg, en stilla reflektion från Marbergen med vy över Vättern mot västgötasidan till.

Då kan ju jag titta tbx mot Omberg på Östgöta sidan och tänka.. Där går nog Le och promenerar

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-06-14 13:51
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Då kan ju jag titta tbx mot Omberg på Östgöta sidan och tänka.. Där går nog Le och promenerar

Ja. Är inte livet fantastiskt så säg...........?!

Ursprungligen av Le:

Ja. Är inte livet fantastiskt så säg...........?!

Japp.. anledningen till att Omberg finns är väl för att ni ska kunna se över till andra sidan å beundra oss västgötar

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-06-14 15:57
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Japp.. anledningen till att Omberg finns är väl för att ni ska kunna se över till andra sidan å beundra oss västgötar

Visst - och hur är det nu man säger.....:
"Skövvde - sta'n som ingen behövvde"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-14 14:45

I skärgården på västkustens pärla Tjörn, med min vackra flickvän och antagligen i ösregn.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 16:08

Sill & Nubbe i Knivsta på fredagen.

Grill och kröka på Djurö med taxibåt till Sandhamn på lördagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 16:18

Det kommer att regna som vanligt. Man kanske borde göra en anti-midsommar och fira den bland betongen i Rinkeby centrum eller i Hallunda, Fittja, Alby osv.

Sill och nubbe i stugan vid Mälaren. Sen är det dans kring stången på midsommardagen i vår by, en annorlunda tradition.

1
Bevaka tråden