Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

David Pogue kommer till Stockholm och Visby

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Macworld så kommer David Pogue till Stockholm och Visby i början på juli, och han har inget emot att träffa Macanvändare under sin vistelse - vore det inte en PR kupp om 99Mac kunde träffa honom i egenskap av den största (???) skandinaviska Mac sajten?

/Mikael

David Pogue kommer till Stockholm och Visby

(2005-06-17 16:06) Macevangelisten, experten och författaren till “Missing Manual”-böckerna besöker Stockholm och Visby i början av juli. Pogue meddelar att han gärna tar emot tips på sevärdheter, och skulle tycka att det vore trevligt att få träffa några Macanvändare under sin vistelse.
Av Simon Grabiec

David Pogue är, för dem som inte känner till honom, en av de absolut mest namnkunniga Macjournalisterna och något av en celebritet hemma i USA. Pogue har sedan länge skrivit för Macworld, och har sedan en tid en egen kolumn i New York Times. Dessutom är han erkänd Macexpert och författare till ett antal böcker, som “iMac för Dummies” (och sex andra Dummies-böcker), “Mac Secrets” och den alltid aktuella “Missing Manual: OS X”-serien.

David Pogue kommer att föreläsa på en av de nördkryssningar vi skrev om häromveckan, och i programmet ingår besök i flera städer runt Östersjön. Pogue kommer att vara i Stockholm den 6 juli och i Visby dagen därpå, och undrar nu om några vänliga Macare har lust att visa honom runt i utbyte mot lunch och trevliga samtal.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-06-22 14:55

Som boende i Visby har jag fått flera förfrågningar från olika personer, om jag inte ska träffa honom. Han ville tydligen träffa "locals" i utbyte mot lunch...

Är dock osäker på om jag hinner! :/

Martin och jag har ju redan träffat honom förra året på MacWorld Expo i Boston – riktigt skön kille. Visst skulle vi kunna hitta på något där, bra tips!

Pogue är störtskön och rolig - vore kul att träffa honom igen.

Kan vi inte ha en 99mac-träff då?
Det var väl ett tag sedan sist.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-23 19:25

Har varit på ett flertal av Pogues föredrag på MacWorld Boston/NY och Mac-Expo i London.
Han är mycket kul att lyssna på (han har bla varit dirigent och musiker på Broadway!)

(kanske man skulle göra en tur till Stockhom?!)

Det är inte omöjligt att man kan åka upp till Stockholm den 6:e!

Får man fråga hur det gick?

1
Bevaka tråden