Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket fakturaprogram är detta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-26 19:11

Chefen bad mig fixa fram ett fakturaprogram eftesom han tröttnat på att skriva för hand. Han har fastnat för den här layouten som han säger många andra företag har.

Vad heter programmet?

Det kan man kanske inte säga utifrån denna bild, eftersom de flesta moderna ekonomisystem låter dig layouta egna "rapporter" och "dokumentmallar". Du skulle tex kunna göra denna layout i Hansa, som jag använder, men jag tror inte att den är gjord i det programmet (följer inte mallen som är standard i programmet). Jag tror att ni bör kika på era behov snarare än layoten på fakturorna. Sätt gärna upp möjlighet att utforma fakturorna som ett kriterium!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-26 19:42

Det behöver inte vara något särskilt, bara det ser nåt sånär prydligt ut. Kundregister är ju klart ett plus. Men tack för svaret ändå!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-07-26 20:05
Ursprungligen av Wojpa:

Chefen bad mig fixa fram ett fakturaprogram eftesom han tröttnat på att skriva för hand. Han har fastnat för den här layouten som han säger många andra företag har.

Vad heter programmet?

Bilden föreställer Hogias standardutseende......finns bara för OS9

Ursprungligen av ThomasC:

Bilden föreställer Hogias standardutseende......finns bara för OS9

Jag tycker det ser ut som SPCS

hehe... Ganska standard alltså. Jag tänkte sagt Hogia från början. Hur som helst finns ju Hogia till PC.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-07-27 18:23
Ursprungligen av mmmikael:

Jag tycker det ser ut som SPCS

Våra fakturor på jobbet där vi kör SPCS ser ut sådär... order och följesedel likaså...

Fakturan på bilden är väl OK - ser i stort ut som de flesta fakturor.
En sak på fakturan är däremot helkass - jag är allergisk mot kolumnen "Rabatt" - den sticker i ögonen på alla dom som har noll hela vägen ner. Fakturan borde kunna programmeras så att den rubriken/kolumnen inte syns om det står noll hela vägen ner.

Ursprungligen av Sten_UNICELL:

Fakturan på bilden är väl OK - ser i stort ut som de flesta fakturor.
En sak på fakturan är däremot helkass - jag är allergisk mot kolumnen "Rabatt" - den sticker i ögonen på alla dom som har noll hela vägen ner. Fakturan borde kunna programmeras så att den rubriken/kolumnen inte syns om det står noll hela vägen ner.

Låt mig gissa - i UNICELL så är det redan ombesörjt

Hehe... Sannolikt är det så att de flesta inte går in och ändrar i standardmallarna även om man kan göra det i de flesta program och även om man inte använder sig av rabatter. Men jag håller med om att det är fult/dåligt/opsykoligskt att ha med den kolumnen som standard om den inte används.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-26 20:12

Fint som snus. Kör ändå Windows på jobbet

1
Bevaka tråden