Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äkta MacPub i slutet av Augusti

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2005-08-12 22:35

Är någon intresserad?

Sure thing.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-13 09:22

bien sur

då blir det väl nästan en macMalmöfestivalsPub

ja, om inte Ordfront får mig att bemanna deras bokbord den dagen (har inte fått svar helt än...)

Ursprungligen av miska:

bien sur

då blir det väl nästan en macMalmöfestivalsPub

ja, om inte Ordfront får mig att bemanna deras bokbord den dagen (har inte fått svar helt än...)

Vi Malmöbor kan ju träffas någon gång under festivalen också om intresse finns.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-13 16:05

Jag e på

Jag skulle vilja göra detta lite annorlunda än tidigare, kanske på ett nytt ställe och troligen med gratis öl. JohanK - vi snackar om detta via IM i veckan!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-13 19:08

Gratis öl? Sånt får en fyllestudent som mig att le. Vad är haken? Någon form av sekt som vill värva oss?

Vore ju verkligen kul med en macpub... som ni kanske inte vet är det typ helt dött i stockholm på denna punkt. Får väl komma ner till malmö någon gång istället (där det verkar hända saker).

Det hade varit kul med MacPubar som innehåller mer mac än öl faktiskt även om kombinationen är trevlig. Jag ska försöka fixa så att vi kan få se lite nya grejer och klämma på dom senaste macarna i en bra miljö samtidigt som vi minglar och dricker öl. Sedan kan vi gå vidare till en närliggande pub.

Finns det några önskemål på mac-relaterade aktiviteter eller något som ni vill kolla på/lära er mer om?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-14 17:11
Ursprungligen av Björnström:

Det hade varit kul med MacPubar som innehåller mer mac än öl faktiskt även om kombinationen är trevlig. Jag ska försöka fixa så att vi kan få se lite nya grejer och klämma på dom senaste macarna i en bra miljö samtidigt som vi minglar och dricker öl. Sedan kan vi gå vidare till en närliggande pub.

Finns det några önskemål på mac-relaterade aktiviteter eller något som ni vill kolla på/lära er mer om?

Skitbra idé. En macpub där fokusen inte bara ligger på att dricka öl och klämma en kebabpizza. Utan där vi kanske lär oss något nytt. Sånt gillar jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-14 17:36

Jag har ett par animationer jag gjort med hjälp av mina Macar, om det kan vara något.
Både ambienta ting och lite mer konkreta; respektive, både där jag inte varit inne och programmerat, och där jag programmerat.

...i värsta tillfälle kan de ju alltid köra i bakgrunden

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-22 02:34
Ursprungligen av Björnström:

Det hade varit kul med MacPubar som innehåller mer mac än öl faktiskt även om kombinationen är trevlig. Jag ska försöka fixa så att vi kan få se lite nya grejer och klämma på dom senaste macarna i en bra miljö samtidigt som vi minglar och dricker öl. Sedan kan vi gå vidare till en närliggande pub.

Finns det några önskemål på mac-relaterade aktiviteter eller något som ni vill kolla på/lära er mer om?

Nu fick du t o m mig intresserad, fast jag föredrar cider
Så om dagen/tiden passar och om damer är välkomna, så är det inte omöjligt att jag dyker upp (det är första gången i så fall). Efter 18.00 alla dagar utom tisdag funkar för mig.

Garageband, Automator och Ritplattor hade varit kul att bekanta sig med.

/ Terhi

Ursprungligen av Terhi:

Nu fick du t o m mig intresserad, fast jag föredrar cider
Så om dagen/tiden passar och om damer är välkomna, så är det inte omöjligt att jag dyker upp (det är första gången i så fall). Efter 18.00 alla dagar utom tisdag funkar för mig.

Garageband, Automator och Ritplattor hade varit kul att bekanta sig med.

/ Terhi

Intressant format - Mac-relaterat med mat och öl under/efteråt. Terhis förslag är intressanta - finns det någon i sällskapet som är kunniga inom dom olika områdena som kan tänka sig ställa upp och föreläsa lite?

/CX

dema lite program och så med eller?

Jag har inte riktigt tänkt klart ännu - hade bara varit roligt att köra mer Mac och mindre Pub. Tror det skulle locka betydligt fler besökare.

Man skulle ju kunna kolla på lite keynote & reklamfilmer som jag har på DVD som exempel - vi kallade den för "Apple History Night" tidigare.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-08-14 23:31

Är mkt intressant.

Ursprungligen av Björnström:

Jag har inte riktigt tänkt klart ännu - hade bara varit roligt att köra mer Mac och mindre Pub. Tror det skulle locka betydligt fler besökare.

Man skulle ju kunna kolla på lite keynote & reklamfilmer som jag har på DVD som exempel - vi kallade den för "Apple History Night" tidigare.

Håll i sär maccandet och pubbandet. Ska vi vara seriösa, eller ska vi vara ett gäng alibidrickare?

Håll rågången ren, så åker jag ner. Går ju tåg i båda riktningarna (om nu SJ inte lägger ner innan vill säga).

Ursprungligen av Björnström:

Man skulle ju kunna kolla på lite keynote & reklamfilmer som jag har på DVD som exempel - vi kallade den för "Apple History Night" tidigare.

Fixxar du en sådan i Malmö så kommer jag absolut ner (om jag har möjlighet).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-14 23:53

alibidrickare röstar jag för

Nä, men det bästa vore väl att ha något seriöst först, macinriktat. Efter detta kan dom som vill sticka och ta en öl å snacka lite skit..

En öl brukar vara trevligt att hålla i handen när man minglar och lär känna nya människor. Behöver ju inte vara Vodka i dricksglas som i Ryssland

Vi kanske ska dela upp evenemanget i två delar? Jag hanterar den första delen och JohanK sköter den andra delen (som är lite senare helt enkelt)?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 00:03

Jag är på (som vanligt)!

Hela förslaget låter intressant tycker jag. Lite som ett mac-seminarium.

Tycker det låter intressant. Kan tänka mig att hoppa på.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-15 13:56

Count me in. På både det ena och det andra. Mer konkreta tider?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-15 14:20

Samma här.

Vi kan ju alltid stå under fyrverkeriet och jämföra med 'flurry' skärmsläckaren

Lite off topic, men jag kan rekommendera 'The Yes Men' filmen som visas i Filmtältet 2130 på lördag. (För er som inte känner till mina favorit-pranksters, kika här )

/m

Senast redigerat 2005-08-24 15:34

Filmen var borttappad men återfunnen igen. Frågan är om vi inte ska köra en "vanlig" MacPub under Malmöfestivalen och den här lite mer avancerade versionen en bit in i September?

Nästa Onsdag lär det ju vara bra drag på stan, vad tror ni?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 15:07
Ursprungligen av Björnström:

Filmen var borttappad men återfunnen igen. Frågan är om vi inte ska köra en "vanlig" MacPub under Malmöfestivalen och den här lite mer avancerade versionen en bit in i September?

Nästa Onsdag lär det ju vara bra drag på stan, vad tror ni?

Vinnys, 19:00 eller?
Jag är inte sen!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-18 19:37

Finns det inga kul platser vid/omkring festivalområdet som kunde vara interessanta.
Altså, kanske inte någon plats där festivalen spiller över och övertar en hederlig MacPub, men där festivalen ger en trevlig 'ambiens'.

Någon som är mer bekant med festivalen än någon som endast varit i Malmö i ett år?
Föreslag/Tankar?

Edit: Eller kanske jag missförstått något med MacPubs modus operendi, och lyckas som oinsatt ifrågosätta en form som är snuddandes helig?

Senast redigerat 2005-08-18 20:14

Jag skulle gärna ta något roligare (macigare) ställe än Vinnys. Visst billig mat och öl men inte så "soft" om ni hajar vad jag menar. Eller var jag jobbig nu?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-08-18 19:11

Kom med ett annat förslag då Bara det är billigt och dom har schysst mat så ser jag inget problem med att skippa Vinnys.

Vad tror du om det där stället vi besökte förra veckan? Efter vi irrat runt nån timma

Bevaka tråden