Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studera i Göteborg - bostad?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inspirerad av tråden om boende i Malmö kommer här en desperat förfrågan om boende i Göteborg. Skall plugga där under höstterminen och är på jakt efter bostad. Tar vänligen emot alla tips som kan leda till en inkvartering.

Jag är 24 år, rökfri, skötsam och allmänt normal o trevlig.

Välkommen till Göteborg!

Kanske att det hjälper om du talar om var du ska läsa och vad du har för preferenser? Du har väl redan kollat med de uppenbara ställena Boplats Göteborg och de tre studenthyresvärdarna? De vanliga bostadsbolagen har egna köer (länkar via BoPlats). Vad gäller nya studentbostäder i modern design kan du kolla in Kviberg.

Tack för länkarna! skall kolla in dem, har mest kollat in studentbostäder hitills då jag precis bestämt mig för att plugga i Göteborg, skall läsa kurserna Utveckling och internationellt samarbete, 20 p samt Miljövetenskap 10p.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-15 17:24

Här kommer en länk till,
http://www.bobilligt.nu/Framsida.asp

tackar, tackar

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-16 08:54

(nu vet jag att det verkar som du inte skall läsa i mer än ett år, meeeeeen, om det skulle råka vara tillfället...:)

råkar du läsa i mer än ett år, så skriv upp dig på SGS väntlista redan nu.
efter ett år är du i bra läge för att välja av deras erbjudanden.
(och, med studenttillvaron, vem vet hur ens läge ser ut om ett år...)

tror inte du ens behöver vara registrerad student för att registrera dig. dock måste du vara det då du slutligen efterfrågar något.

lycka till!

/m

1
Bevaka tråden