Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad håller sossarna på med?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir så förbannad att jag kan spricka. Vad är det för muppar som styr vårt land?

http://www.smp.se/article.php?args=581630,101;0;0;0

Vi måste integrera samhället betydligt mer än idag. Att släppa in hundratusentals människor och sedan låsa in dom i bidragsberoende är bara dåligt för alla.

Finns det något parti som jobbar för bättre integration egentligen? Jag tycker mest att alla partier säger samma sak.

Ursprungligen av Björnström:

Vi måste integrera samhället betydligt mer än idag. Att släppa in hundratusentals människor och sedan låsa in dom i bidragsberoende är bara dåligt för alla.

Exakt!

Den här killen gick själv till sjukhuset i Växjö, pressenterade sig och lyckades få anställning där.

Antagligen stör det folket på migrationsverket att han själv fixat ett jobb. Han var inte "den stackars invandararen" de kunde "ta hand om" dvs, trycka in i en lägenhet och ge bidrag. Han hade fixat allt själv, aldrig tagit ut en krona i bidrag, betalat skatt som alla andra!

Det är skrämmande hur mycket folk smart folk det finns i sverige som inte tas vara på.

EDIT: Korrade stavfel

Tiotusenkronorsfrågan: Hade det hänt om han vore amerikan/tysk/engelsman etc?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tiotusenkronorsfrågan: Hade det hänt om han vore amerikan/tysk/engelsman etc?

Eftersom tyskland och england är med i EU hade han fått uppehållstillstånd omedelbart.

Hade han varit amerikan hade han förmodligen också fått det, dvs. migrationsverkets agerande mot honom är rasistiskt.

1
Bevaka tråden