Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Restaurang 99:an – Väldigt likt 99mac – Ren tillfällighet?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag gick i Göteborgs innerstad såg jag plötsligt restaurang 99:an. Deras logo påminde starkt om 99macs logo. Formen är inte ovanlig men kombinationen med 99 är inte riktigt lika vanlig. Roligt sammanträffande :).

Tyvärr hade jag bara min Z600 till hands så ni får hålla till godo med lite undermålig bild från min kameratelefon.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-23 00:40

haha..
Jag undrar vem som var först.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-10-23 00:50

Det var nog resturangen, brukade ganska ofta äta lunch där (jobbade i närheten fram till förra sommaren).

Vi är avslöjade!

Ursprungligen av Björnström:

Vi är avslöjade!

Haha!

Har också gått förbi där – lite roligt. Det är nog ett sammanträffande. Det enda logotypskaparna har gemensamt är taskig smak Logon gjordes för många år sedan lite hastigt till forumet som då var pyttelitet. Loggan har hängt med sen dess.

Jag presenterade ett bildbevis tidigare i år. Men nära skjuter ingen hare vad gäller logon

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-11-07 20:21
Ursprungligen av Kenneth Pilo:

Jag presenterade ett bildbevis tidigare i år. Men nära skjuter ingen hare vad gäller logon

Tyckte jag läst om detta tidigare här på 99mac, måste varit i din tråd.

Kul sammanträffande var det i alla fall.

Jag hittade en annan väldigt lik logo, och skrev om det här. Kommer dock inte ihåg länken

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-11-07 22:49

hehe, 99:ans har man suttit på nåra gånger när man var för liten för att springa runt på de vanliga ställena. ett klassiskt förfestarställe innan bion ett kvarter bort. dock hamnade man inte så ofta på bion efter man vart där. rolig personal oxå, en sexa "langnar" e en favorit!

aldrig kopplat loggan till det här forumet innan, kan bero på i vilket tillstånd man brukade vara i när man besökte stället! får nästan göra stället till en stamkrog för oss göteborgare här på forumet?

1
Bevaka tråden