Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Lounge™

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .

The Lounge™ - En plats för oss Plusmedlemmar att hänga och diskutera det mesta - presentera oss och kolla vad andra håller på med just nu. Också ett bra ställe att ta upp frågor som inte kräver en helt ny diskussionstråd.

--

Klockan är 11 och jag sitter med en varm kopp kaffe framför mig. Diskade bort all gammal disk nyss och nu sitter jag och slösurfar lite. Jag och Mats ska på stan och köpa jeans om en stund och det lär väl bli lunch/fika dessutom.

I eftermiddag och imorgon ska vi jobba - Mats fotograferar klar dom sista produkterna för Cupertino och jag ska fixa en del småbuggar som fortfarande finns i nya shoppen. Premiär på måndag!

Skönt att vara "hemma" (bor hos en polare) och göra lite vanliga grejer som diska och laga mat - har nog inte diskat mer än kanske 5 gånger sedan vi flyttade ur Marias rum i Januari!

Ett litet meninglöst inlägg - ville bara berätta att jag har en skön lördagsmorgon, hur är det med dig kompis?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-22 11:36

Äldsten ligger inkallad, yngsten sover ut, Tigern lönearbetar, hundarna slappar och här sitter jag i ett tyst hus med god frukost och helgens utmaning - ett knepigt korsord.
Skööööönt mao.

Njotack det är bra förutom ångesten över att behöva rätta 130 prov så med det är helt ok

Hej man! Är du i Stockholm nu igen eller vad är "hemma"?
Jag har det gott, sitter och dricker min kaffe medans 4-åringen springer runt och leker drake eller cowboy, jag vet inte riktigt vilket. Snart ska jag docka 12tummaren till nya skärmen som kom igår. Ja, jag var en av de som tog chansen att köpa en 20" Dell widescreen för 5000 inkl allt. Sparar nästan 3000 på att inte köpa Appleskärmen, så jag kunde inte låta bli. Hittills sjukt nöjd. Den är supercrisp, inte alls ful som på bilderna på Dells hemsida. Känslan är GOD. Inga pixelfel heller. Yesss!

Lycka till med Dellskärmen Jag är hemma i Malmö i en vecka till - sen ska jag på en liten "turné" till alla landets Apple-åf i cirka två veckor.

Det är dom lååååånga frukostarna som gör livet värt att leva...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-22 12:26
Ursprungligen av Jan-Åke N:

Det är dom lååååånga frukostarna som gör livet värt att leva...

Något mer kan du väl uppbringa?

Tömmer ett förråd efter mina barn som flyttat hemifrån – stackars min rygg. Men solen skiner så resten av helgen får bli rekreation.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-22 13:11

Har varit sjuk de senaste dagarna och börjar äntligen må bättre. Ska nog ta mig ut snart och köpa nåt gott till lunch, för mina sista pengar denna månaden. Sen måste jag också ta tag i jättehögen med disk i köket.

Söndag morgon - på väg till jobbet! Blev jobb till 22.30 igår kväll, sedan gjorde brorsan jättegod Spaghetti Carbonara och vi drack lite Tiger beer till filmen "Dukes of Hazzard".

På väg till jobbet igen, när jag kommer hem ikväll ska Cupertino shoppen vara klar!

Ps. Det var mitt fel att sajten var nere imorse, sorry

Söt liten tråd här Nu ska jag glida in till jobbet och redigera bilder till midnatt. Sen så! Ha en trevlig söndag allihopa.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-23 13:02

Jag ägnade gårdagen åt att lägga in mina CD-skivor i iTunes, har alla samlingsskivor plus några vanliga kvar. Just nu är jag uppe i 2095 objekt.

Ska väl fortsätta senare i dag, men först ska jag åka och köpa en Mighty Mouse, men också en ny pressening till båten.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Nu ska jag glida in till jobbet och redigera bilder till midnatt.

Saknade dej i Gislaved i fredags. Det hade kunna bli många bra bilder.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-23 13:19

Gillar stilen på tråden...

Blev en tuff natt inatt, sov ut till 12. Har en stor tekopp(ca 0,7liter) framför mig fylld med kaffe. Kaffe doftar så gott.
Sitter och tentapluggar och slösurfar 99mac i vardagsrummet med Discovery på TV'n.
Kan en söndag bli mer söndagig?

Jag börjar bli hungrig. Har precis programmerat om telefonväxeln på jobbet så nu har vi en söt tjej istället för min grova röst

Dags att gå hem och äta upp Carbonara-resterna tror jag.

Vaknade vid 10 av att mobilen ringde, tog mig sedan en stor kopp varm choklad för att samtidigt läsa det senaste på nätet och sedan vart det ytterligare varm choklad och en liten macka..

Just nu sitter jag å skissar upp lite diverse idéer i Photoshop och avnjuter lugnet av en söndagsmorgon.. Hör endast vågorna utanför fönstret mot sjön (Vättern) och utanför är det deprimerande väder.. Oh yes en svensk höst söndag tror jag allt att det är

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-23 17:58

Använder nu min Mighty Mouse och tycker den är skön att använda, med skrolla i sidled fungerar ju inte med Panther, man måste installara programvaran och för det krävs Tiger. Läste på för lite innan.

Får väl köpa Tiger i veckan.

Skön och skön... Jag vaknar runt 11:00 och upptäcker att jag är förkyld idag också (dock inte halsont som igår, positivt)

Klockan 12:00 gick jag upp och åt frukost samtidigt som jag slötittade på Luftens Hjältar och Bert (ja, jag är barnslig), surfade sedan lite innan jag gick och spelade Playstation (One) i nära två timmar samtidigt som jag lyssnade på en LP-skiva med Slade.

Runt halv fem så åt jag en ganska god middag och sedan gick jag ut och köpte tidningen, och nu så sitter jag och slösurfar på 99Mac och diverse andra webbsidor och forum, samt lyssnar på musik.
Samtidigt så funderar jag på vad jag skall försöka skaffa för praktikplats till nästa vecka (förslag?)

Lille sonen har precis vaknat efter sin eftermiddags tupplur, så vi har hunnit med att laga kvällsmaten fixat lite annat och så surfat runt lite.
I morse försökte jag komma in här men det gick inte sände då en tanke till Martin som jag antog svettades. Hann med en någourlunda lång frukost innan sonen ville hitta på något annat.
Dagen har gått i lugnets tecken precis som en söndag ska vara.
Bastun ikväll med en öl ser jag fram emot.

Inte utsövd efter att tjejens katt levde rövaren under vår säng 2 nätter i rad vid ungefär halv 4-tiden på morgonen.. märkliga djur som kan tassa så mjukt när de vill men dunsa fram när den vill leka eller trilsaks..

Jag tröttnade på att jobba vid 18-tiden och gick till COOP. En stor kastrull Texas Chili står på grytan nu - tänkte locka hem Mats från studio om någon timme med färsk och rykande het mat på bordet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-23 23:34

Den där är ju inte klar ännu

Vi blev inte helt klara igår så vi fortsätter idag. Saknas fortfarande bilder (dom ligger i Adobe Bridge och väntar på att bli färdigredigerade) och jag ska skriva klart produktbeskrivningar.

Idag tänkte jag skriva avtal med tio återförsäljare, får se om jag får det klar innan dagen är slut. Somnade 22.00 igår så jag vaknade 05.45 helt utvilad. Har redan duschat och ätit frukost plus slösurfat i 30 minuter och klockan är inte ens sju

Visst är det skönt!
Att vakna utvilad och kliva upp.
Sedan pula på bäst man vill och att vara klar när man normalt är som en zombie som just ska kliva upp ur graven.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Visst är det skönt!
Sedan pula på bäst man vill och att vara klar när man normalt är som en zombie som just ska kliva upp ur graven.

Hmm... "pula" trode jag bara existerade i Norge... men men, man lär sig

Ursprungligen av Olle@mac:

Hmm... "pula" trode jag bara existerade i Norge... men men, man lär sig

Hehe, trodde också det bara fanns i Norge... Dock med en annan betydelse

Själv sitter jag och väntar på ett nytt löneförslag från VD:n, vi får väl se vad det blir!
Känner att inte borde suttit uppe och tittat på WPT på Kanal5 inatt, borde ha blivit lite mer sömn...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-24 09:40
Ursprungligen av Olle@mac:

Hmm... "pula" trode jag bara existerade i Norge... men men, man lär sig

Nä' du - pular gör man lite varstans!

Ingen som vill ha min gamla Powerbook 12" ? Den är maxad och till salu

  • Medlem
  • 2005-10-24 10:36
Ursprungligen av Björnström:

Ingen som vill ha min gamla Powerbook 12" ? Den är maxad och till salu

Skickat PM

Ursprungligen av Björnström:

Ingen som vill ha min gamla Powerbook 12" ? Den är maxad och till salu

Vill och vill, måste har råd med

Nu ska jag gå och avnjuta en gastronomisk smakupplevelse (korv och makaroner samt ketchup)

Bevaka tråden