Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vattenskadad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter i ett väldigt dån av en fläkt som blåser in torr luft i lägenheten. I söndags kom jag och tjejen hem från Stockholm där hon varit på intervju om ett ex-jobb och vi möttes i dörren av en dimma tjockare än den i Lützen 1632. Alla lägenhetens väggar var mättade med vatten, det droppade stora droppar från taket och färg lossnade lite här och var.

Ingen tid att förlora –.in i duschen med kläder på för att få stopp på åbäket, ut med alla elektronik om sitter i väggarna/har batterier, öppna fönster och vädra ur, torka av alla ytor!

Bara ren tur att jag bestämt mig för att för en gångs skull stänga av min iMac innan vi åker iväg. Annars är den igång nästan dygnet runt. Hade så varit fallet hade den not blivit kortsluten. Startade den för en halvtimme sen och den lever! tangentbordet fungerar, laddaren till min D70 fungerar, ja, till och med min D70 lever ännu trots att den var fuktig ända in i själva batterihållaren. Återstår bara att se hur TV:n och min Palm mår.

Ibland ska man ha lite tur också. Duschen hade tydligen stått och sprutat hetvatten sedan fredag kväll (då en tryckförändring på något vi slagit sönder blandaren).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-01 12:07

Ropa inte hej ännu, fukten kan ha orsaktat korosion i prylarna, som kan få prylarna att uppträda konstigt och sedan dö. Men vi får hoppas att det inte händer

Bara att hålla tummarna.

Ska bli intressant att se hur detta slutar. Försäkringsbolaget säger att "du har lagen på din sida, detta är på din hyresvärds/förenings konto". Min värd säger däremot att "vi tog ett bgeslut på ett styrelsemöte för ett tag sedan att gästerna själva ansvarar för alla fuktrelaterade skador".

Jag litar hellre på försäkringsbolaget som får såna här frågor dagligen än någon hyresvärd...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-01 14:24

av många anledningar så litar jag aldrig på försälringsbolag.

Jag har min försäkring hos XXXXXX då får dom snacka med värdens föräkringsbolag, inte jag...

/Tangen

1
Bevaka tråden