Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med Loopia?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Loopias mail har gått och lagt sig verkar det som. Inga av de konton jag har funkar (flera olika domäner, kunder, abonnemangstyper osv).
Supporten tutar upptaget.

Någon som vet något?

Tillfällig driftstörning e-post. 2005-11-01
Vi har just nu en tillfällig driftstörning i vårt e-postsystem. Våra drifttekniker arbetar med att lösa detta och vi beräknar vara klara med detta vilken minut som helst. Ingen e-post kommer att gå förlorad pga denna driftstörning.

Nu är mailen tillbaka. Sorry för spam i plusforum men det var rätt allvarligt problem och den där informationen kom ut efter att de fixat problemet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-01 11:18

Kalliban,

Var fick du informationen ifrån gällande problemen på Loopia!?

Vi upplevde samma driftstörning som du och även jag fick upptaget då jag försökte ringa dem.

Kan vara bra att veta om det händer igen,

-Torkel

Den låg ute på deras webbsajt i typ 5 minuter, nu är den borta igen. Skitskumt. Ska ringa dem under dagen och fråga vad f-n de sysslar med - sån där information ska ju ligga kvar så att folk inte börjar tro att det är deras grejer det är fel på! Flera av mina kunder ringde mig och ville att jag skulle komma och fixa felet på deras datorer!

Ringde dem nyss och de tar bort alla driftstörningsmeddelanden pga att det kan verka negativt för nya kunder... Fattar inte. Sånt här måste loopia bli bättre på. De är oerhört dåliga på information till kunderna. Varför inte fixa en KB med RSS-feed som alltid updateras så fort något händer?!

Felet berodde tydligen på att det var en inloggningsserver till mailen som fått spel.

Då var det dags igen:

Uppdatering i e-postsystemet. 2005-11-01
Vi håller just nu på att genomföra en uppdatering i vårt e-postsystem. Denna uppdatering innebär att Loopia Mail-admin temporärt är ur funktion. Efter uppdateringen kommer vårt e-postsystem återigen att fungera precis lika bra som vanligt. Vid problem med inloggning till e-posten, vänligen försök igen lite senare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 09:45

Kaliban,

Detta svar fick jag igår från Loopia, efter att ha frågat vad som hänt & om de kunde uppskatta nertiden...

-Torkel
--------
Hej,

Vi hade precis en tillfällig driftstörning på en av kontrollservrarna för
vårt e-postsystem. Detta resulterade i att en del kunder inte kunde logga in
via POP3/IMAP samt att e-postkonton inte listades under Loopia Mail-admin.

Störningen är nu över och alla e-posttjänster fungerar återigen som vanligt.
Ingen e-post gick förlorad under driftstörningen.

Vi beklagar denna driftstörning och vi kan garantera er att vi gör vårt
yttersta för att fortlöpande säkra vår servermiljö.

Återkom gärna om ni har några frågor eller funderingar.

Mvh
Loopia Support

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-11-03 07:36

Hade samma problem på jobbet där vi också har loopia... det roliga var att det fungerade en minut och sen inte nästa.... och så samma visa igen.

Dåligt att inte informera när det hände och dåligt att inte ha kvar informationen på sidan. :/

1
Bevaka tråden