Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

80 timmars vecka

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har jobbat nästan 80 timmar senaste veckan, hänger lite på hur man räknar lunchtimmar osv. Har lyckats hålla mig ganska fokuserad även om man är väldigt trött när man kommer hem. Gled innanför dörren samtidigt som min rumskompis kom hem från krogen igår (!).

Imorgon är jag klar med det jag måste göra och då ska jag fira lite för mig själv. Vad jag inte förstår är hur vissa påstår sig jobba 90-100 timmars veckor och dessutom göra det månader i sträck. Har hört en kompis som jobbar i London säga att alla börsmäklare på hans företag kör 80-100 timmar per vecka. Galet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 00:44

Själv låg jag i tre månader förra året på c:a 230 h/månad rapporterad tid, det ger visserligen "bara" 50h arbetsvecka (60-70 om man räknar med resor och måltider i och för sig). Men hälsosamt var (är!) det inte! Jobbade då med en producent som har, ska vi säga, hög arbetsstandard vad gäller timmar per dag.

Galet är bara förnamnet…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 07:35

Jag har tidigare legat och pumpat konternueligt veckor om 60 - 70 timmar, men eftersom jag bidde pappa i Mars har jag gått ner till ca 45 - 50 - kompenserat det med att dra igång 7 på morgonen för att kunna vara hemma i rimlig tid...

Men det är klart att man kört 100 timmars veckor men det är inte så trevligt...

Har en polare som arbetade på råvarubörsen i Chicago som arbetade måndag till fredag
04:00 - 23:00 - - sinnessjukt, å andra sidan den bidragande orsaken till varför man var en senior, gammal i gemet, oldtimer eller kalla det vad du vill redan efter 5 år på golvet.. Undrar vad svenska arbetsmiljölagen hade sagt

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 08:03

Precis….Har haft ett par veckor där man kör igång 7.00-8.00 på morgonen och kommer i säng 2.00-4.00 på kvällen….

"Bara för att vi jobbar sen betyder inte att resten av världen står stilla"

Sa en fd arbetskollega. Det är fullständig galenskap alltså.

Tiden då jag jobbade 08-00 är inget jag längtar tillbaka till.
Jag var så dum då att jag inte förstod varför jag var som ett spöka på helgerna och inte orkade göra något. Jag tappade allt initiativ orkade bara jobba, min flickvän sa att jag var hjärntvättad av de företag jag jobbade på, då nekade jag å det bestämdaste nu kan jag bara hålla med.
Det var efter detta som jag slutade jobba gratis betalar företaget för 40 timmar i veckan då är det de får, vill de ha mer timmar får de visa mer pengar eller något annan ersättning.

Jag är bredd att jobba mycket och jag får något för det och då räcker inte en klapp på ryggen.

Mitt liv är inte viktigare än något företag i världens överlevnad.

Good 4 U Mattias!
Jag lämnade min bransch av samma anledning. Jobba för mycket, och få skit om du går hem efter 12 timmar? Nooooo way. Tur jag har en fru som tjänar mycket mer än jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 14:21

Det svåra är att hitta "balansen" när man jobbar med något man brinner för. Sitta och slita 16 timmar per dag med postsortering, exemeplvis, är väl inget jag skulle göra utan en rejäl "fight".

Jag känner mig rätt likadan. Jobbar aldelles för mycket, senaste månaderna har det alltid varit 7 dagar i min arbetsvecka. Men försöker sitta max 10 timmar på kontoret. Så får man lite friskluft och en paus genom att cykla hem, så kan man äta lugnt och slappna av lite, och sen jobba några timmar på kvällen/natten. Så det brukar bli 9-19, sen 22-03 ungefär, men på helgerna inte lika mycket. Försöker då iaf ta det lugnt på dagarna. Men minst 80 timmar i veckan blir det ofta. Än så länge orkar jag med detta ;). Brukar dock försöka ta en hel dag ledig varannan vecka för att röra på mig lite

När jag var ung så jobbade jag som bartender från klockan 18.00 till 01.00 på kvällarna 5 dagar i veckan, på dagtid så satt jag i reception från klockan 08.00 till 16.00. Detta höll jag på med i c.a 3 månader, inte så mycket till socialt liv, men det gav mig pengar att köpa min lilla musikproduktionsstudio som jag idag har.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 14:59

Låter som något man känner igen. Innan jag fick barn jobbade jag kontinuerligt även över de flesta helger. Allt flöt ihop som en enda lång period av konstant jobb.
Nu har jag dock två små lymlar och en flickvän som pluggar/jobbar mycket så jag har varit tvungen att dra ner till något som liknar en helt vanlig vecka. Brukar dock sitta och jobba efter barnen har somnat en bit in på småtimmarna.
Har fortfarande perioder då det kan bli upp mot de 80 - alltid kul när man är inne i ett speciellt projekt men inget man vill göra konstant.

1
Bevaka tråden