Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

I morgon: OSX

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-09 21:26

Från och med i morgon ska jag jobba i OSX! Börjar med ett par dagar på kurs (inte i osx) och kommer igång på egen hand nästa vecka. Jag säger som Gert Fylking...

Det går tydligen att lära gamla företag sitta...

Grattis

  • Medlem
  • 2005-11-09 21:50

Fan, vi har klarat oss i över 150 år utan OSX. Det borde ju gå ett tag till om man vill...

  • Medlem
  • 2005-11-09 22:36

De första dagarna i OSX på jobbet har jag redan klarat av, om än inte i mitt riktiga element. Jag har hoppat in hos nyhetsgrafikerna och pulat i Illustrator i 10.3 en del. Men i morgon ska jag börja en InDesign-kurs för att testa det under en period.
(Och eftersom jag har haft OSX hemma sedan 10.1 är det lite sent att redovisa de första dagarnas intryck... )

  • Medlem
  • 2005-11-09 23:16
Ursprungligen av Baron:

De första dagarna i OSX på jobbet har jag redan klarat av, om än inte i mitt riktiga element. Jag har hoppat in hos nyhetsgrafikerna och pulat i Illustrator i 10.3 en del. Men i morgon ska jag börja en InDesign-kurs för att testa det under en period.
(Och eftersom jag har haft OSX hemma sedan 10.1 är det lite sent att redovisa de första dagarnas intryck... )

Du är journalist på Sydsvenskan eller? Många tidningar, t ex Helsningborgs Dagblad har i stort gått över till Windows istället för att fortsätta i Macmiljö och gå över till OSX.
Ska Sydsvenskan fortsätta att arbeta i macmiljö?

  • Medlem
  • 2005-11-10 12:34

Fyra tidningar har gått över till Win tror jag. Och det är ingen trend så vitt jag vet.

Nej, det ser inte ut som om vi ska gå över.

  • Medlem
  • 2005-11-10 20:57

snott från en annan tråd:

http://www.a4.se/artikel.asp?id=211&eng=

Personligen så fick 2 månaders praktik på Aftonbladet upp mina ögon för Mac och särskilt OSX. Detta var ungefär när Apple släppte Panther, måste erkänna att exposé har gjort mig X antal ggr mer produktiv och det känns som om jag skapar mer. Därför förstår jag inte den här grejen med att hålla sig kvar med 9:an så länge som de flesta har gjort, men jag har kanske missat någonting?

Eller är det svårt för företag att ta steget till en bättre arbetsmiljö?
Kanske lite OffTopic, men jag har undrat länge varför de inte har bytt redan vid Panther

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Personligen så fick 2 månaders praktik på Aftonbladet upp mina ögon för Mac och särskilt OSX. Detta var ungefär när Apple släppte Panther, måste erkänna att exposé har gjort mig X antal ggr mer produktiv och det känns som om jag skapar mer. Därför förstår jag inte den här grejen med att hålla sig kvar med 9:an så länge som de flesta har gjort, men jag har kanske missat någonting?

Eller är det svårt för företag att ta steget till en bättre arbetsmiljö?
Kanske lite OffTopic, men jag har undrat länge varför de inte har bytt redan vid Panther

Därför att man har stora, dyra och avancerade redaktionella system och annonssystem som håller reda på tidningarnas innehåll och som tar lång tid att anpassa till OS X. Dessutom ska personal utbildas, vilket kräver vikarier, semestrar ska planeras, vilket kräver vikarier som kan OS X, osv osv.

1
Bevaka tråden