Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa musikaffären i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-29 08:52

Som nyinflyttad hittar man ju inte överhuvudtaget.
Vill undvika att köpa CD på Åhlens, vart ska jag gå?

Gärna välsorterat, nischade butiker är ganska trista. Gillade Bengans i Göteborg när jag vistades där.

God morgon och tipsa på!

En av få affärer jag saknar sedan jag flyttade från Stockholm är just skivavdelningen på Åhléns. Tror inte att det finns någon affär som bengans eller skivhugget.

(Andra affärer jag saknar: Elektriska Svea, Rum & Kök och Pixi bor här)

Ursprungligen av Linus:

Som nyinflyttad hittar man ju inte överhuvudtaget.
Vill undvika att köpa CD på Åhlens, vart ska jag gå?

Gärna välsorterat, nischade butiker är ganska trista. Gillade Bengans i Göteborg när jag vistades där.

God morgon och tipsa på!

"Roligare" och billigare butiker än Åhlens hittar du på St. Eriksgatan (RecordHunter, Atlas, BGO) och även runt T-Slussen/Mosebacke finns några bra butiker med både nytt och begagnat CD och vinyl. Vissa Buylando har även rätt bra sortiment.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-31 07:45

Pet Sounds på skånegatan 53

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 19:32

Pet Sounds är ju legendariska just för att dom är stora och kan beställa in det mesta.

Dessutom är dom kvarteren helt underbara.

Om du går till Petsounds så promenixa över gatan till Badlands (som är en av Stockholms trevligaste butiker), ligger på Skånegatan 70. Där sg möter Katarina Bangata 22.

De är iof nischade, men inte på någon musikstil, utan på bra musik (och filmer och böcker).

Ursprungligen av Ian.C:

Dessutom är dom kvarteren helt underbara.

Ja, just det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 21:40

Tack för tipsen, tackar ödmjukast!

Har ni tips på bra badplatser i och omkring Stockholm? Vill ha lite sandstrand.

Skivfönstret på Götgatan, Ringen/Skanstull är inte fel om du letar skivbutik. Liten men bred i sortimentet.

Badplatser.... nu??? Filippinerna i januari - dit ska jag. Skämt åsido; kolla www.alltomstockholm.se

Eller bättre: www. stockholmtown.com
http://www.stockholmtown.com/templates/SimplePage___7852__SV.aspx

Skulle nog rekommendera Centralbadet eller Sturebadet den här årstiden om man vill ha lite mer än bara simhall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 09:53

Jag gillar övergivna badplatser. Blir skitfint genom en D70
http://pixelpunk.se/index.php?showimage=93

Ursprungligen av Linus:

Jag gillar övergivna badplatser. Blir skitfint genom en D70
http://pixelpunk.se/index.php?showimage=93

Balla bilder! Nattfotografering kan bli rätt häftigt!
I Bredäng finns det en sandstrand, annars är jag rätt kass på badplatser i Stockholm: Smedsuddbadet är ju ingen sandstrand men man skulle kunna få med Essingeleden i bakgrunden. Kanske även Västerbron från en annan vilkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-19 18:41

Cool, tack för dom tipsen.
Var ute ikväll och snurrade i värtahamnen och där finns lite fototillfällen också helt klart. Om man gillar sånt.

1
Bevaka tråden