Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med Pär?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-11-29 18:23

Vad har hänt med Pär?

Varför är han listad som "gäst" under sin profil? Det står det inte på någon annans.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-29 18:47

Han kanske inte har varit snäll??

Yes!!

Pär stack självmant, precis som fotogurun Miri. Tråkigt som attan

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-29 18:52

Men till vilket forum då?

Yes!!

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2005-11-29 19:15

Vad skiljer Hard Mac Cafe från 99Mac?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-11-29 19:45
Ursprungligen av Nadsat:

Är det verkligen den Pär? Har för mig att han stack till mactuelt.se i samband med att Offtopic ladas ner. Pär på mactuellt.se har i alla fall samma avatar som Pär (med tomteluva) som var här.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-29 19:47

Oavsett var han är så saknar jag Pär.
Kom tillbaka till oss!

Pär blev utslängd i o m Offtopic härvan
Sen så ville han helt enkelt inte komma tillbaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-29 20:08
Ursprungligen av EricBradley:

Pär blev utslängd i o m Offtopic härvan
Sen så ville han helt enkelt inte komma tillbaka.

Vadan detta??

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Vadan detta??

Yes!!

Jag tror att det var så här:

Om jag nu inte minns fel så var det så att efter uppgraderingen av Big Bertha så blev det något tjall med Offtopic under några dagar. Under den tiden började några personer att använda en tråd i Feedback som provisoriskt Offtopic (ca 450 inlägg tror jag) Då det var ett brott mot forumreglerna så bannlystes 11 medlemmar under en tidsperiod (varierade mellan några dagar och en månad tror jag)

När Björnström sedan fick igång Offtopic igen möttes han av ganska otrevliga inlägg på Offtopic detta, samt att det på senaste tiden var ca 60 aktiva medlemmar på Offtopic gjorde att Martin beslutade sig för att lägga ner sajten.

I och med detta så var det några personer som valde att lämna 99Mac, Pär var en av dom och Leftrustle en annan (fast han gjorde ett litet gästspel för ca en månad sedan faktiskt)

Vart Pär har tagit vägen vet jag inte men jag har sett honom både på Mactuellt och MacWorld då jag av olika anledningar besökt dessa forum.

Ni kan räkna mig till skalan som saknar Pär också.

Senast redigerat 2005-11-30 20:23

Han finns på Macworld fortfarande tror jag.
Synd att han stack, det var en trevligt typ....snyft..

  • Medlem
  • 2005-11-29 20:48

Det var tråkigt att höra men ändå trevligt att veta att han finns nånstans...

Har inte slagit mig att det finns flera macforum, halkade in här när jag började använda mac och i min värld har det inte funnits något annat än 99mac.

Men visst saknar man ändå Pär. (För er som inte vet så är Pär en grabb som kan massor och brukade skriva stiliga svar på alla möjliga frågor).

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-11-29 21:19
Ursprungligen av cilla:

Det var tråkigt att höra men ändå trevligt att veta att han finns nånstans...

Men visst saknar man ändå Pär. (För er som inte vet så är Pär en grabb som kan massor och brukade skriva stiliga svar på alla möjliga frågor).

Kan bara hålla med, När man loggade in hade han nästan alltid givit ett svar på någon fråga. Saknar honnom.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-29 21:27

Kan man inte få hoppas att även en vuxen karl kan lägga gammal surdeg bakom sig och se till nuet och vad som ligger framför?!
Det vore väl föredömligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-29 21:05

Jag saknar Pärs kunskap. Saknar inte hans ibland mycket dryga och överlägsna ton. Alltid synd när folk med kunskap försvinner från ett ställe som 99mac. Hoppas vi inte råkar ut för fler bråk.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 13:14
Ursprungligen av acke:

Jag saknar Pärs kunskap. Saknar inte hans ibland mycket dryga och överlägsna ton.

Den saknar jag. Ibland har folk svårt för när nån helt enkelt har rätt. (Vilket Pär för det mesta hade).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 13:22
Ursprungligen av DaPhox:

Den saknar jag. Ibland har folk svårt för när nån helt enkelt har rätt. (Vilket Pär för det mesta hade).

Bara för att man har rätt så är det ok att knäppa folk på näsan? Är det inte en skönare stil att vara mer ödmjuk även om man sitter på kunskap?
Nu blir det här större än vad det är. Låter det som att jag tycker illa om Pär vilket jag inte gör.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 13:39
Ursprungligen av acke:

Bara för att man har rätt så är det ok att knäppa folk på näsan? Är det inte en skönare stil att vara mer ödmjuk även om man sitter på kunskap?

det tycker inte jag (beror ju lite på). vissa har "karaktär" på nätet som Pär, de flesta har det inte. Då tycker jag det e ok med en "personlig stil".

Det är ju skillnad på att vara otrevlig & ironsikt syrlig.

Jag antar att vi kanske för klara oss utan honom tills han förhoppningsvis kommer tillbaka hit, vi har ju åtminstånde ganska många kunniga kvar vilket jag är glad för.

Han trivs väl bra sittande under korkeken skrivandes spydiga inlägg på IDG under en annan signatur..

Ursprungligen av Simon Templar:

Han trivs väl bra sittande under korkeken skrivandes spydiga inlägg på IDG under en annan signatur..

Och var satt du när du skrev detta spydiga inlägget?

Ursprungligen av sjovall:

Och var satt du när du skrev detta spydiga inlägget?

Inlägget var inte spydigt, det var mer en lägesrapport.

Detta var en trevlig tråd, och trots att man inte känner Pär så kan man sakna hans signatur här på forumet.

Det finns ingen där ute som kan jaga fatt i honom på de andra ställena och be honom komma tillbaks.

Jag förstår inte det här med spydig och överlägsen ton. Min uppfattning är att han 99 % av tiden var han en av de vänligaste och mest hjälpsamma (speciellt mot nykomlingar) i detta forum, och att han ibland ballade ur, men det gör vi väl alla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 13:04
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag förstår inte det här med spydig och överlägsen ton. Min uppfattning är att han 99 % av tiden var han en av de vänligaste och mest hjälpsamma (speciellt mot nykomlingar) i detta forum, och att han ibland ballade ur, men det gör vi väl alla?

Jag håller med till fullo och saknar Pärs inlägg.

Vem är det som inte håller med om att sakna Pär.

Kan vi inte bara förenas alla i en jättestor mac kram.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-30 15:24
Ursprungligen av draags:

Kan vi inte bara förenas alla i en jättestor mac kram.

Men då måste jag kamma mustachen först.
Eller om det nu var att svärta den lite mer.

En kram till "alla" här från mig...om ni betalar tillbaka.

Bevaka tråden