Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver Ecology-typsnittet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 10:20

Jag har gjort ett fatalt misstag.

Jag håller på med en företagsprofil åt en kund, och har arbetat på en dator ända tills nu. Och självklart har jag gjort det misstaget att jag inte kopierat typsnitten när jag bytte dator.
Jag har fått tag på alla typsnitt som används utom ett; Ecology.

Finns det någon vänlig själ där ute som vill dela med sig utav det typsnittet?

//David

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 11:26

Jag har inte råd att köpa hela typsnittet, tyvärr.
Men tack ändå

Du har inte råd att köpa licensen eller vadå?
Hur hade du fått tag på det gamla typsnittet då?

Jag sitter själv och väntar på att en kund ska köpa ett typnitt som är i deras logga, jag vägrar skicka det på tryck tills det är löst.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 12:25

Jag satt och gjorde alla grejorna på en reklambyrå på deras datorer. Men nu har jag inte tillgång till de datorerna längre.
Det är mitt specialarbete i min utbildning, som jag behöver typsnittet till.

Ursprungligen av Foxfire:

Jag satt och gjorde alla grejorna på en reklambyrå på deras datorer. Men nu har jag inte tillgång till de datorerna längre.
Det är mitt specialarbete i min utbildning, som jag behöver typsnittet till.

Ja, det är ju synd att du inte har tillgång till de datorerna längre... Men när du ber någon skicka typsnittet till dig, så uppmanar du till piratkopiering, och det är helt emot reglerna här på 99mac.

Sen tycker jag att det inte är särskilt dyrt att behöva lägga ner 300 spänn på ett specialarbete...

Och du säger dessutom att du gör detta åt "en kund". Kan du inte få dem att betala $32? Det beloppet är ju "kaffepengar" för ett företag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-05 12:45

Har inte råd? $32? Det är 256 (tvåhundrafemtiosex) kronor vi talar om.

Frågan har blivit besvarad och tråden stängs här, för att undvika vidare diskussioner som strider mot forumreglerna

1
Bevaka tråden