Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna filmer från olika källor på samma DVD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 16:47

Hej!
Finns det någon som kan hjälpa mig?
Har spelat in en hel del video med EyeTV och sedan bränt DVD. Nu har jag somliga brända skivor vars innehåll jag skulle vilja föra över på ny skiva men tillsammans med andra inspelningar. Dessa skivor kan komma från andra DVD eller som EyeTV-inspelning på hårddisken. Alltså kan jag inte använda Copy i Toast. Hur gör man?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 15:41

Var det igen som hade ett tips?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-05 09:14

Kommer så här i hastigheten bara att tänka på en tidigare diskussion under rubriken "Göra samlings-DVD av sina musik-DVD". Där går det ju ut på att så att säga "klippa ut" bitar från olika DVD-skivor (som man naturligtvis köpt) och bränna ett antal QuickTime(.mov)-filer till en enda samlings-DVD. Här brukar jag alltid föreslå Cinematize (eventuellt behöver man först använda MacTheRipper) och sedan Toast. Som ett brev på posten kommer sedan förslaget att i stället för Cinematize använda MPEG Streamclip bara för att det skulle vara gratis men det är det ju inte om man först inte har tillgång till Apple´s MPEG2 komponent. Har man sedan ett antal filmer i QuickTime-format, så kan man ju sedan i Toast under Video-fliken dra in dem en och en och göra enkla menyer under flikarna Text och Video.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 21:27

OK, tack för svaret!
Verkar som att kommer ta lite tid att sätta sig in i detta men ska försöka lite längre fram.Vore förnämligt om det funkar och vanliga DVD-spelare accepterar skivan.
Per

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-12-05 21:43
Ursprungligen av Jan L:

Här brukar jag alltid föreslå Cinematize (eventuellt behöver man först använda MacTheRipper) och sedan Toast. Som ett brev på posten kommer sedan förslaget att i stället för Cinematize använda MPEG Streamclip bara för att det skulle vara gratis men det är det ju inte om man först inte har tillgång till Apple´s MPEG2 komponent.

Fördelarna med MPEG Streamclip är förutom priset 0:-, att det är ett bättre program än Cinematize som kostar ca. 500:- med dagens dollar kurs. Apple´s MPEG komponent är ju faktiskt något man kan behöva i andra sammanhang, så 189:- mot 500:- + att det är bättre gör MPEG Streamclip till vinnare enligt mig.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-06 09:18

Ser man till priset är det klart att MPEG Streamcklip är "bättre". Vi har alla våra vinnare när det gäller programvara och naturligtvis även hårdvara. Det finns ju faktisk sådana som på fullt allvar anser att "den mörka sidan"´, d v s windows-baserade maskiner, är bättre. För det mesta handlar det nog om en känsla man får för ett program, man gillar det helt enkelt utan att riktigt kunna förklara vad det beror på. Så är det nog för mig och andra när det gäller Cinematize och så är det nog också för "Kentor" och alla andra när de (förmodligen bortsett från priset ?) tycker att MPEG Streamclip är bättre. Eller finns det månne någon rent rationell grund till varför ni tycker att MPEG Streamclip är bättre ? Tycker ni att det är lättare att arbeta med eller kan man göra något med det som man inte kan med Cinematize eller uppnår man bättre resultat ? Upp till "bevis" nu !

1
Bevaka tråden