Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wexnet vs bredbandsbolaget

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 12:33

Det har bestämts att vi hyresgäster inom Växjöhem, Vidingehem och Hyresbostäder ska gå över från Bredbandsbolaget som nätleverantör till Wexnet istället. Med denna förändring kommer vi som bor inom Växjöhems, Hyresbostäders och Vidingehems fastigheter och som är anslutna till Bredbandsbolagets nät inte längre kunna åtnjuta Bredbandsbolagets tjänster. Vi kommer istället att gå över till Wexnets stadsnät och därigenom kunna välja från ett antal nätoperatörer, Bredbandsbolaget är inte en av dom.

Många av oss ser inget fel i konkurrens eller i alternativa tjänster från andra bolag. Vi anser dock att denna förändring orsakar större kostnader för oss hyresgäster bland annat genom månadsavgiften på 150 kr som Wexnet tar ut. Vi är många hyresgäster som känner oss överkörda och vill genom denna namninsamling visa vårt ställningstagande.

gå in på http://vaxjohem.elmberg.net/ och skriv på namninsamlingen om du är berörd och vill protestera.

detta gäller altså inte bara i växjö utan även orter utanför växjö.

Hur mycket betalar ni nu för bredbandsbolagets tjänster?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 13:16

340:- för 10/10 mbit, uppgraderas till 100/10 efter nyår, 99:- för telefon, gratis till alla bbb-kunder.

efter nyår med wexnet blir det 150 spänn/mån för jacket i väggen, minst 99/mån för tele och samma för bredband, fast inte egen 10 mbit utan en grupp lägenheter får dela på en lägre bandbredd. så man kommer altså bara upp i full 10 mbit när de andra inte använder sin bandbredd.

så visst att det blir typ 50 spänn billigare för enbart bredband, fast vi missar 100 mbit ner!

fast problemet är egentligen inte kostnaden eller utbudet av tjänster, utan vi vill protestera mot wexnets monopol och visa vårt missnöje.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-14 14:09

Vart har du läst att vi kommer att få dela, hela hyreshuset, på 10mbit?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 14:47

inte hela hyreshuset på 10 mbit, men exemplet sa typ 10-12 lägenheter delar på 60 mbit.
jag gick in på enskild leverantörs hemsida och läste villkoren.

Men det är ju den operatörens villkor. Välj en annan

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 15:04

jag tittade några stycken, förstod att det var samma på samtliga. men motbevisa mig gärna

jag kommer välja dsl om jag inte hittar nån som lovar fulla 10 mbit motsvarande bbb...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-20 21:49

Nu har jag inte lusläst alla olika operatörers (jag har inte äns fått hem papper om det olika leverantörerna ännu) vilkor osv... men jag kommer sänka mina kostnader med nästan hälften för 10mbit . 239:- månaden (med ipbolaget) kommer det kosta mig iom bytet mot nuvarande 419 med BBB.

Men jag hoppas verkligen wexnet bättrat på sin infrastruktur och kompetens sen jag hjälpte fd svärföräldrarna med deras uppkoppling för ett par år sedan, annars kommer det bara bli pannkaka av det hela.

Spännande tider väntar efter nyår

1
Bevaka tråden