Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni mycket snö?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-14 21:21

För en vecka sedan vräkte det ner som om kung Bore hade tagit lavemang, men dom senate dagarna har det tyvärr varit töväder med regn lite då och då. Så det är halt som fan ute (fast bra sparkföre )

Jäklar vilken stor karbinhake!

Hammerfest, är det långt norrut i Norge?

I Umeå var vintern vit och fin fram till i måndags då det blev töväder och slask. Sen frös det på så nu är det blankis vartän man går. *gillar inte mellanperioden mellan höst och vinter*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-14 22:28
Ursprungligen av Adrian B:

Hammerfest, är det långt norrut i Norge?

I Umeå var vintern vit och fin fram till i måndags då det blev töväder och slask. Sen frös det på så nu är det blankis vartän man går. *gillar inte mellanperioden mellan höst och vinter*

Hammerfest är världens nordligaste stad. Av någon obekriplig anledning så har jag valt att jobba just där

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-15 06:33

Är det på naturgafältet i norra ishavet du arbetar? Vad arbetar du i så fall med där? Jag har själv blivit tillfrågad om jag är intresserad att åka dit och arbeta som elektriker. Då skulle man vara stationerad där i ett havår.
Men det är ingenting för mig, speciellt inte efter att jag sett hur långt norrut det verkligen ligger, på 99mac Googlemap.

Här i stockholm snöar det lite lätt just nu, och det är ett tunt täcke på marken.

Ursprungligen av hugg:

Hammerfest är världens nordligaste stad. Av någon obekriplig anledning så har jag valt att jobba just där

Häftigt! Jag var på en kurs i Tromsö och fick känna på riktigt nordlig luft.
Har haft lite diffusa planer på att korttidsarbeta på sjukhuset i Hammerfest; hur är stämningen där?

Har du varit "på andra sidan" - dvs Murmansk? (är inte det närmaste grannen?)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-15 09:54
Ursprungligen av hugg:

Hammerfest är världens nordligaste stad. Av någon obekriplig anledning så har jag valt att jobba just där

Du läste inte fel i platsannonsen, då?
Trodde nån skulle "ha mer fest"?

<vansinnigt kul />

Ursprungligen av hugg:

Hammerfest är världens nordligaste stad. Av någon obekriplig anledning så har jag valt att jobba just där

Åh tusan. Jag hade något sådant på känn, men var för lat för att Googla... Trevligt att ni har nät där i alla fall.

Ursprungligen av Danne V:

Du läste inte fel i platsannonsen, då?
Trodde nån skulle "ha mer fest"?

Humor

Har haft snö de senaste veckorna, konstsnö i 3-4v på skidstadion

Bara jag får åka skidor så är jag nöjd, spelar ingen roll hur mycket det är, bara det finns.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Bara jag får åka skidor så är jag nöjd, spelar ingen roll hur mycket det är, bara det finns.

Då kommer jag hem till dej på träningsläger. Här nere lär det inte bli snö förens nästa istid. Och jag ska åka Vasaloppet nästa år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-15 13:06

On de la westcoast snöar det inte mycket! inte i Götlaborg iaf, det gör det aldrig. Snöar det så kommer det inte ligga kvar iaf, det gör det aldrig. Regn och "rusk" har vi rätt gott om, fast vem vill ha det?

H0-H0-H0!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-15 18:53
Ursprungligen av danny:

On de la westcoast snöar det inte mycket! inte i Götlaborg iaf, det gör det aldrig. Snöar det så kommer det inte ligga kvar iaf, det gör det aldrig. Regn och "rusk" har vi rätt gott om, fast vem vill ha det?

H0-H0-H0!

Drivor med fukt, det är vad vi har. Goa Göttlaborrg.

  • Medlem
  • 2005-12-15 13:57

Här (Leksand) ligger det bara 1-2 cm kvar. Mest is och halka. Vi hade snö ett tag, men det försvann ganska fort tyvärr..

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 14:40

Kom lite snö här i Sundsvall i natt. Skönt, för då blir det ljusare ute på kvällarna.

Men jag tar gärna emot lite mer!

Slask i Stockholm i morse. Små grustäckta drivor med snö från ett par veckor sen ligger dock kvar. I övrigt grått och ingen vinter i sikte.

Det är mörkt nu, men bara någon vecka till vintersolståndet och dämed ljusare tider.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-15 17:22
Ursprungligen av Svante S:

Det är mörkt nu, men bara någon vecka till vintersolståndet och dämed ljusare tider.

Jajamänsan. Hög tid att ta fram solbrillor, myggstift och lappa badbyxorna.
Inte....

Ursprungligen av Danne V:

Jajamänsan. Hög tid att ta fram solbrillor, myggstift och lappa badbyxorna.
Inte....

JO!!! För en annan drar till Filippinerna om tre veckor!:cool:

Ursprungligen av Svante S:

JO!!! För en annan drar till Filippinerna om tre veckor!:cool:

3 veckor är länge...

Men här borta kom det nått vitt på marken igår morse. I normala fall skulle jag inte kalla det snö. Nu är gatorna isbelagda. Det är allt jag är säker på.

En vit jul vore bäst. Ska vara tomte för första gången i år...... hmmm hur lura ungarna....:confused:

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-12-23 23:34

Det lilla som fanns regnade bort idag. Dåligt med snö denna vintern, bara regn och milda temperaturer

När jag vaknade upp imorse så hade det snöat 3dm under natten. Och inte pistar de skidspåren såhär på julaftonen. Tål att påpekas att det fortfarande snöar ganska kraftigt, så fortsätter det såhär så lär det komma <5dm snö idag.. minst..

Joakim - Som råkar ha X tusen kubikmeter snö över till er stackare utan snö.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-24 15:37
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Joakim - Som råkar ha X tusen kubikmeter snö över till er stackare utan snö.

Mitt i Snövit! Skicka! Vänligen /Malmö

Ursprungligen av jgksf:

Mitt i Snövit! Skicka! Vänligen /Malmö

ÄRU NÖJD NU??!?

Kan ta lite bilder senare så ni också kommer i julstämning

Varmt och skönt i Växjö. Underbart!

Tsss. Sörlänningar

Godkväll.

Joakim - Som har fått +45cm nysnö idag.

Idag kom det massor av snö här i Stockholmstrakten. Fan va sugen man är på köra lite bil

1
Bevaka tråden