Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studentrabatt och enskild firma

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 19:01

Min sambo har studenrabatt hos Apple. Kan agera bulvan och köpa saker på AppleStore som jag sedan tar upp i min enskilda firma?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-15 19:27

Handlar väl mest om ditt samvete... (frågan har dessutom varit uppe förut!)

Om jag inte minns helt fel fanns det till och med ett fält för momsregistreringsnummer i Mecenat Apple Store.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 20:10

Jag är inte ute efter att göra något olagligt, bara kolla vad som är smartast. Men min bokföringshjälp kommer nog tycka det ser lite konstigt ut med ett kvitto som inte har mitt namn, men som jag ska ta upp i firman.

Ursprungligen av Goka:

Jag är inte ute efter att göra något olagligt, bara kolla vad som är smartast. Men min bokföringshjälp kommer nog tycka det ser lite konstigt ut med ett kvitto som inte har mitt namn, men som jag ska ta upp i firman.

Blir lite svårt att få igenom ett avdrag på en produkt som inte är köpt till dig eller företaget enligt kvittot. Fast hur ofta kollar dom. Aldrig

  • Medlem
  • 2005-12-15 20:22

Jag tror inte att skattemyndigheten har några särskilda problem med det egentligen (att du fuskar till dig en rabatt), men utgiften ligger ju inte på dig. Det är ju lite skumt, fast knappast straffbart att shoppa via bulvan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 22:49

Jag hade kört på. Det är din sambo och du kan motivera det med priset. Buken är hos dig så om det nu skulle bli en koll så kan du visa upp den...

Shoot.

1
Bevaka tråden