Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fy fan vad det snöar...

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-01 22:37

Är det fler än jag som tycker att det börjar bli rätt drygt med vintern nu?
Det har snöat oupphörligt i flera dagar här nu, snövallarna växer sig meterhöga, plogsvängen har somnat vad det verkar, bilen är totalvit på morgonen fast den är röd, parkeringsplatserna är färre för att de flesta är upptagna av snöhögar, trottoarer är obefintliga, trefilig väg är envägig om ens det......nu har jag tammehunna fått nog av vintern.
Stackars gamlingar också som ska ta sig fram med rollatorer i det här, jag har stött på och hjälpt flera stycken, de tar sig ju för fan inte fram....färdtjänsten har ju tydligen fullt upp också och "hinner" inte med.
Konstigt att ett land som Sverige inte har bättre framförhållning, för det brukar ju ändå snöa här på vintern....men det verkar som om det är någonting helt främmande varje år.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-01 22:39

Jag är less på den här vintern nu. Jag vill ha takdropp och snödroppar vid husväggen NU!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-01 22:58

Det kommer att fortsätta snöa i minst fem dagar till enligt prognosen....fy fan
Snödropparna ligger långt nere tror jag.........

Om en månad går isen i Stockholms Skärgård! För då är det dags att ta ett dykcert till!
Nä, dagsmeja är ju trevligt, mindre kul när det fryser på kvällen och man halkar hit och dit. Är bra trött på vintern också.

Eldkastare borde kunna köpas på licens.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-01 23:05

Isen lär nog inte gå förrän till midsommar om det fortsätter så här...
*pessimist just nu*

*Startar V12:an för att bidra extra mycket till växthuseffekten..*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-03 16:50
Ursprungligen av Kristofer:

*Startar V12:an för att bidra extra mycket till växthuseffekten..*

Inte bra... det ger ännu kallare vintrar!

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_9168531.asp

Det är nog bara att köpa en tjockare päls för varje år

Hmm, tyckte det snöat mycket men idag kom det mer, mycket mer. Tar det inte slut?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-01 23:22

Jag var ute och drog igång gräsklipparen nu, så får den stå på och bluddra. Starta bilen är ingen idé, det är en sån där jävla miljöbil.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 14:03

Ikväll ska jag knalla till i Hammarbybacken med min snowboard och en 2.8%. Det blir årets skidresa, 500m

Lappluva med tofs på, fyfan vad det snöar...

Och det tar ju inte slut!
Resus: Vinka! Jag ser backen från köksfönstret:D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-09 00:08
Ursprungligen av Svante S:

Vinka! Jag ser backen från köksfönstret:D

Jasså, va kul. Min dotter har backen utanför sitt sovrum hon

Snö har sina fördelar ibland - särskilt runt Sundsvallsområdet med så mycket hastighetskameror

Ursprungligen av Björnström:

Snö har sina fördelar ibland - särskilt runt Sundsvallsområdet med så mycket hastighetskameror

Ur det upp på bakre plåten också så klarar du ju trängselavgifterna i Stockhom också.:D

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-09 09:30
Ursprungligen av Eva:

Jasså, va kul. Min dotter har backen utanför sitt sovrum hon

Och jag ser den från terrassen om jag lutar mig lite över räcket och sträcker på halsen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-09 16:38
Ursprungligen av rhesus:

Och jag ser den från terrassen om jag lutar mig lite över räcket och sträcker på halsen.

Vilken samling 99macare det verkar vara där i Sickla/Hammarby sjöstad. Vi kanske ska ha den träff nästa gång jag hälsa på hos dottern. (Hon använder också Mac förstås) Eller så kan ju iallafall vinka till varadra

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-02 20:29
Ursprungligen av Eva:

Vilken samling 99macare det verkar vara där i Sickla/Hammarby sjöstad. Vi kanske ska ha den träff nästa gång jag hälsa på hos dottern. (Hon använder också Mac förstås) Eller så kan ju iallafall vinka till varadra

Det är många Macare här, bara i grannhuset ser jag ett flertal iMacs och apple-skärmar. Jag tror att sjöstadsbor har känsla för stil

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-04 16:37

Jag är i Köpenhamn och arbetar - vårsolen har precis gått ner

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-04 19:29

Och så snöar det IGEN! Vallarna är meterhöga här, och det börjar bli svårt att ta sig fram.
Vad hände med plogsvängen? Nu hoppas jag att detta tar slut någon gång, för jag är så evinnerligt trött på att skotta fram bilen varje morgon...kallt är det också!
Jag vill att våren kommer NUUUUU!!

Som boende i Stockholmsförort är jag kluven till plogningen. Man trycker ju mest upp snön mot bilarna och stänger för parkeringarna med vallar. Vitsen med det ser jag inte riktigt.:confused:

Ursprungligen av Svante S:

Vitsen med det ser jag inte riktigt.:confused:

Bara fyrhjulsdrivna SUV:ar skulle komma fram om man inte plogade.

Ursprungligen av Kristofer:

Bara fyrhjulsdrivna SUV:ar skulle komma fram om man inte plogade.

Hehe, givetvis måste man ploga, men varför trycka upp det på bilarna????? Det går att ta bort vallarna också om man tänkte till lite, ytterst lite. Annars parkerar folk så man inte kommer förbi eftersom det inte finns parkeringar+ att vallen som mäste väck för att komma ut skottas ut i vägbanan av morgontrötta bilister.

Så sant, många plogare utför sitt arbete ruskigt dåligt. Upptäckte idag att vårt staket fått stora skador efter natten, jättekul

(Missuppfattade "Vitsen med det ser jag inte riktigt." totalt, håller helt med dig )

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-03-05 08:02

Tycker det är riktigt nice med snön när jag nu är hemma i Sverige, men det har nog mer att göra med att vi inte har så mycket av den varan i Belgien..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-05 08:50

Visst är det fint med lite snö just under den mörkaste vintern, (vid juletid och så)
men nu är vi ju inne i mars!! Förra året var snön borta vid den här tiden.

Nu fullkomligt vräker snön ner här....och inte en plogbil så långt ögat kan se

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-06 18:30
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-06 19:36

Idag började det töa mitt på dagen när solen sken!!
....det finns hopp!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-06 19:42
Ursprungligen av Picasso:

Idag började det töa mitt på dagen när solen sken!!
....det finns hopp!

Det gjorde det inte här. Det var -23 när jag vaknade, blev hela -14 mitt på dagen, inte varmt direkt. Sedan är det kallt igen nu.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-06 21:33

Fy fan! Du måste bo en bit norrut....iofs var det -15 i morse här med, men det tinade upp fram på dagen för att solen sken rätt bra. Nu är det kallt här med....igen. Det måste vända nu, annars blir jag knäpp!

Bevaka tråden