Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Restider i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-07 15:58

När är man på Lilla Essingen om man åker Arlanda Express och taxi när planet landar kl 08.10?

Och när måste man åka från Globen för att hinna med ett plan som går kl 17?

Tiderna gäller en måndag.

  • Medlem
  • 2006-03-07 16:01

Hmm, såg just att det kostar skjortan att åka Arlanda Express. Anta att man tar taxi hela vägen i stället. Hur lång tid tar det då?

Är du verkligen säker på att det blir billigare med taxi? Expressen kostar 380 tur och retur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 16:14

40 minuter ca från lilla essingen, beroende på trafik antar att man åker från essingen ca 7:30 eftersom det tar lite tid för dom man ska hämta? att plocka ut bagage,

från globen om planet går 17:00 och man måste checka in 16:00 (15:00 i vissa fall USA etc)
bör mman åka från Globen kl 14:30(13:30) - var ska du vart kommer folk från ?

/Tangen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-07 16:18

Körde SAS Limousine några år på kvällar o helger, Arlanda - stan t.o.r 4-7 ggr/pass.
I båda fallen är det tjockt i trafiken, och just i samma riktingar. Åsså beror det ju på vad det är för plan, inrikes eller utrikes (med tanke på tull, etc) och hur lång tid det tar innan passageraren kan börja resa från Arlanda.

Gissing; Arlanda - Lilla Essingen 45-50 minuter mot normalt 35-40
Globen - Arlanda vid den tiden, så skulle jag nog sticka 15.30, men samma där, det beror ju på jur lång tid incheckning och annat tar...

Har du tid att passa och inte vill vara ute för länge i förväg så är tåget bäst. 20 minuter, alltid. Bekvämast och snabbast.
Jag skulle ta taxi till Centralen-Arlanda Express om jag hade mycket att släpa på. Från taxin till tåget är det ju bara 100 meter slät betong!
Taxi hela vägen, billigare? Tror jag inte - åt ena hållet kanske, men det tar bra mycket längre tid.

Dessutom får man en ny biljett om tåget är mer än två minuter försenat!

  • Medlem
  • 2006-03-07 16:41

Tack tack! Ni säger samma sak som Taxi Stockholm. Mina kolleger flyger från Malmö så det blir inget bagage och ingen passkontroll (tror jag ). Själv flyger jag från Helsingborg till Bromma.

Kristofer och Svante, det kostar 380 spänn för en person att åka fram och tillbaka. Det är fyra som ska åka och Taxi Stockholm har fast pris på 475 pistoler för enkel resa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-07 16:57

inga svåra check ins - följ dannes tider och var där ca 45 min innan avgång om man har bagage, annars ca 30 minuter så man i alla fall hinner dricka kaffe

/Tangen

1
Bevaka tråden