Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte mycket folk från Kalmar här?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 14:46

Bor i Växjö, tycker att det hade varit kul att hitta lite sköna mac typer. Dock så ser jag att det är inte vidare mycket aktivitet i Kalmar forumet, vad har hänt? Eller finns det för lite folk?

Här har du en Växjöbo ... och jag vet att det finns fler här. Det har pratats om nån träff, men vad jag vet så har det inte hänt något.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-07 21:09
Ursprungligen av Roland:

Här har du en Växjöbo ... och jag vet att det finns fler här. Det har pratats om nån träff, men vad jag vet så har det inte hänt något.

Hmm.. ok. För jag tycker att det verkar som allt det roliga verkar hända i Stockholm eller Göteborg. Och så kan vi ju inte låta det vara. Jag är själv rätt ny mac användare. Men jag älskar min nya powerbook. Har bytt från linux som jag alltid körde innan.

Hade ju varit lite spännande träffa lite mera mac folk.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-07 16:24

Jag administrerar Kalmar Nations hemsida www.kalmarnation.se. Så jag känner många kalmariter med macar. Tyvärr för er studerar ju alla i Uppsala.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-03-07 18:08

här har du en utfylttad (till sthlm) ölänning

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-03-07 23:16

Jag bodde i Växjö ett tag men har nu flyttat hem till Kalmar

  • Oregistrerad
  • 2006-07-17 11:07

Jag är Kalmarbo och Macuser. Borde bli lite mer Kalmaraktivitet här tycker jag...

ännu en utflyttad (kalmar->sthlm)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-17 19:08

Macar är väl lite för dyra för snålänningar.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-07-17 20:34

Tycker också att det har varit lite glest med saker som händer

Ännu en utflyttad kalmarit. (Kalmar—Möllevången)

Mac har länge varit en nästan okänd plattform i Kalmarregionen. Farsan har en Mac, men det är ju för att jag har lobbat. Jag tror det har saknats återförsäljare med drag i, helt enkelt. Kanske har det blivit lite bättre de senaste åren efter hand som medvetenheten om Apples existens ökat i största allmänhet ?

Både jag och Mats har bott i Kalmar. Jag gick på Stagg och brorsan på Kagg

  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 12:01

Hej
Micke här i Malmö även jag bodde tidigare i Kalmar och gick bla på stagg... Malmö är ok men jag måste erskänna det finns inget som går upp mot en riktig kalmar pizza från lilla italia.

/Micke

Jag har också gått på Stagg. Kagg suger.

Och de där pizzorna på Italia är verkligen Kalmar in excelsis. Ingen annanstans har jag ätit sådana pizzor.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 00:49

Här har vi en till. Mac användandet är lite vilande just nu. Kommer från Västervik och flyttar till Nybro om nån månad eller två.

1
Bevaka tråden