Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder Från Macpub I Göteborg

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns bilderna från senaste Macpuben

http://home.mac.se/olle/macsupport

Olle

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-03-10 01:16

well,coolt

Jag skrev det i den andra MacPub-tråden tidigare - stort TACK till Johan Gunverth och MacSupport som bjöd på ett jättefint arrangemang, god lyxig mat och drycker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-03-10 08:33

Macpub är aldrig fel

Fast ni är inte först med rörliga bilder
Vi hade grillpub för några år sedan med livestream

Ursprungligen av JohanK:

Macpub är aldrig fel

Vi hade grillpub för några år sedan med livestream

jag tycker Macgrill låter gott

Är makaroner lyxig mat, Björnström?

Trevlig kväll med diskussioner om allt från tatueringar till Heidelberg-vingar och Formel 1. Det senare kanske inte direkt "min grej". Kul att se (och höra. "one hundred, one hundred, one hundred, one hundred, one hundred ") Miglia Mini TV och det där idiot-iSight-spelet som jag aldrig förstod mig på. iPod hifi, är den bra egentligen? Nja.... Köper hellre en mindre variant från JBL eller iHome.

Ursprungligen av David Molarin:

Är makaroner lyxig mat, Björnström?

Du måste ha missat alla de andra faten med godsaker, typ parmaskinka, skinka och troligen rostbiff. Kul att det dök upp 1 tjej efter att jag hade kört hem till Äspered ( Borås ), men det är INTE bra att vi har så få aktiva tjejer på 99mac.

Förslag till lösning:

Värva 5 tjejer och få 1 års gratis pro-medlemskap..

Olle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-10 09:17

Hmm om jag skulle ha kommit, vilket jag funderade på, skulle jag alltså varit kalasets enda tjej. Tål att övervägas till nästa gång.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 09:57
Ursprungligen av heje:

Hmm om jag skulle ha kommit, vilket jag funderade på, skulle jag alltså varit kalasets enda tjej. Tål att övervägas till nästa gång.

Nja...vi fick faktiskt tjejbesök vid 21.30-tiden. Förr var det alltid fler tjejer på pubarna. Varför har vi skrämt bort dem?

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2006-03-10 09:21

Tack för en trevlig kväll, nu gäller det bara att övertyga övriga i familjen om en 30" Apple display's oerhörda nytta och förträfflighet

Hur aktiva behöver de vara på forumet för att det ska räknas?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-10 16:56

För mig handlade det nog mest om bristen på bil.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-10 16:59

jag tycker jag borde få den där bonusen för att ha värvat mig själv på alldeles eget bevåg

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-10 17:10

Av bilderna att döma ser det mer ut som pylbögeri, saftkobbel och läskeblask än en pubkväll.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-10 17:33

Prylbögeri är väl den anledningen som gör att iallafall jag måste kolla vad som händer på 99mac minst 10 gånger om dagen i jakten på nyheter. Om det ingår lite saft och mat desto bättre. Men hellre vill jag se en ibook som jag kan ha med mig hela helgen som genom några enkla kommanden under vardagen kan omvandlas till en Power Mac för mina grafikprogram för att sedan framåt kvällen omvandlas till en liten macmini när jag vill kolla på film och lyssna på musik och inte se något som liknar en dator. Fattar inte hur jag ska få råd att bygga upp denna datorpark.....måste köpa trisslott.

Stort tack för en trevlig kväll. Hoppas det blir fler tillfällen inom en inte allt för avlägen framtid.
Vore det kanske en idé att göra MacPub Special med olika inriktningar. Non kväll om Foto, nån om video, nån om musik, nån om livsstil...osv.
Inte för att det kanske behövs men det ger ju fler anledningar att ordna MacPub.

/™

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-11 00:12

Oj då, där hade man visst fasnat på bild när man flaxade händerna som bäst framför "ToySight".

mvh
b0bben

  • Oregistrerad
  • 2006-03-11 15:31

Fasen också. Jag hade ju velat träffa er!
Kan berätta att tjejerna fanns på Sticky Fingers, och de var väldigt unga.
Jag stod på scen och spelade bas.

Nästa gång!

/pelle

Ursprungligen av Pelle Hedeblom:

Kan berätta att tjejerna fanns på Sticky Fingers, och de var väldigt unga.

Hmm.. var/är det ett pluss eller ett minus, nä svara inte... det blir hur som offtopic.

Jag måste bara fråga vad det är för iSight-program som verkar köras på iMacen/arna?

  • Medlem
  • 2006-03-13 12:36

Såg ut som något i den här stilen http://www.toysight.com/.

Ursprungligen av MoS:

Såg ut som något i den här stilen http://www.toysight.com/.

Tackar ödmjukast. Det är en ny värld...

1
Bevaka tråden