Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dlink-524UP och Epson AcuLaser 900c

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-20 21:55

Hej! är det någon som har erfarenhet av att skriva ut trådlöst genom Dlinks DI-524UP med en Epson AcuLaser 900c eller med n[gon skrivare överhuvudtaget.

Routern hittar skrivaren men inget händer när jag skriver ut?!:confused:
Dlink har ingen support i sin manual på OS X..
Jag använder 10.4.5.

Tack.

Min erfarenhet av D-link och deras skrivar-servrar är att de bara fungerar i windows. D-link har ett program som måste installeras i datorn för att datorn ska hitta skrivaren på routern och sen lägga till den som skrivare i systemet. Jag har iaf aldrig lyckats skriva ut från OS X via en d-link av något slag.

/Olof

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-20 22:58

I Printer setup Utillity kan man lägga till en Ip skrivare... detta fungerar och routern känner av att skrivaren finns... det är bara det att det inte reagerar när man skriver skickar till den...skumt...

Fungerar skrivaren om du kopplar den direkt till datorn? Senast jag bråkade med en dlink som inte ville skriva ut så försökte vi skriva till en hp-laserjet (nån mindre modell) via en D-link DI-824VUP+ och det var totalt döfött. Routern såg skrivaren, kunde lägga till den som ip skrivare men sen hände inte mer.
Liten tanke: När du lägger till skrivaren i OS X anger du samma kö-namn som visas på sidan Printer Stat (eller nått liknande) på dlinken?
Fungerar det inte så är det nog ganska kört tyvärr. D-link är ju varken kända för att göra produkter som stödjer OS X fullt ut eller bra produkter... Men det är min personliga åsikt. :eek:

/Olof

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 12:36

Det verkar väl som om det är lite halvkört då...
Vet du något annat märke i samma prisklass som fungerar.. typ netgear eller likande?

Jag kan ju alltid lämna tillbaka denna..

Airport Express men då får du ju inga LAN-portar + att den är dyrare. Har kollat lite och USRobotics USR805461 verkar vara det du behöver.
http://www.usr.com/products/networking/wireless-product.asp?sku=USR5461
http://www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?Id=e922668

Vad jag ser så stödjer den postscript och OS X. Det enda som kan vara är att du kanske måste uppgradera till en nyare firmware men det verkar lovande iaf. Har ingen aning om hur prestanda och liknande är på den men den verkar ju iaf lösa uppgiften.

/Olof

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-21 21:08

Tack för tipset!!!
Om jag kan lämna tillbaka min dlink till Inet så blir det en sån här.

/Habib

1
Bevaka tråden