Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket ström drar denna förstärkaren i praktiken..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 19:20

Hej!

Jag har länge funderat på surround-förstärkaren Marantz SR4600 som nu kostar 1000kr mindre, vilket känns som ett kap.

Problemet är att huvudsäkringen i källaren ibland lyckas gå när jag har på för mycket samtidigt. (dammsugare, diskmaskin, dator & torktumlaren mm..) Läste på sr4600's spec där det står "Power Consumption 388watt". Modellen är en 7.1 receiver med 80watt per kanal.

Så min fråga är om denna "Power Consumption" är den totala watten inkluderat varje högtalare på högsta möjliga effekt? Eller drar förstärkare hela 388watt för att vara på och sedan stiger beroende på volym och högtalare?

Den ska driva mina två par av Infinity Beta 20'or samt center och sub.

Ursprungligen av grundis:

Hej!

Jag har länge funderat på surround-förstärkaren Marantz SR4600 som nu kostar 1000kr mindre, vilket känns som ett kap.

Problemet är att huvudsäkringen i källaren ibland lyckas gå när jag har på för mycket samtidigt. (dammsugare, diskmaskin, dator & torktumlaren mm..) Läste på sr4600's spec där det står "Power Consumption 388watt". Modellen är en 7.1 receiver med 80watt per kanal.

Så min fråga är om denna "Power Consumption" är den totala watten inkluderat varje högtalare på högsta möjliga effekt? Eller drar förstärkare hela 388watt för att vara på och sedan stiger beroende på volym och högtalare?

Den ska driva mina två par av Infinity Beta 20'or samt center och sub.

Förstärkaren drar 388 Watt max (max= full effekt) vid tomgång drar den knappt någon effekt alls.
Dammsugare och diskmaskiner drar mycket mer, ofta mellan 1000 och 2000 watt kontinuerligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-09 19:46

Ah, vilken räddning. Så det blir ett bra köp iaf. då
Det får bli att vänta med dammsugningen och disken tills efter filmen i fortsättningen, som tidigare när jag ägde en icke stereo förstärkare.

1
Bevaka tråden