Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mysko telefonsamtal.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-17 09:54

Idag (annandag påsk) vid 9-tiden på morgonen ringde telefonen. En röst, som lät som en grabb som inte ritigt kommit i målbrottet, sa omedelbart "Hej, lägg på". Vilket jag gjorde omedelbart. Ibland kan bekanta eller affärskolleger från Vietnam ringa, och då kan det t.ex. vara fråga om vidarekopplingar och annat konstigt, så jag tyckte inte det var särskilt märkvärdigt.

Efter 5-10 sekunder ringde det igen, jag svarade, men ingen fanns i andra änden. Då misstänkte jag nåt sånt där lurendrejeri där man kopplar upp sig mot nån abonnent för 250 spänn/minuten eller nåt, och la på fortare än kvickt.

Vad 17 kan detta ha varit?

Tror inte det kan börja dras pengar ifrån dig bara för att du svarade i telefonen. Det är ju fortfarande inte du som har ringt och behöver inte betala en krona. Du har heller inte gjort några knapp val eller accepterat en kostnad. Om detta nu mot all förmodan skulle komma en räkning, så är jag säker på att telia tar hand om den och blockerar nummret för framtida försök till bedrägeri.

1
Bevaka tråden