Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Macpub Onsdagen 3/5?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad säger ni i mitt99mac - ska även vi fira 99macs femårskalas?

Mattias

  • Oregistrerad
  • 2006-04-26 16:20

Gott folk nu är det dags att vi sluter upp oss här i mellandelen av Sverige och fira att 99mac fyller fem år.

Vi har som idé att hyra restaurangen uppe på norra stadsberget här i Sundsvall. Därav kommer olika typer av tilltugg och dricka att tillgå. Det är därför viktigt att alla anmäler sig och betalar in i förtid för att få det att fungera.

Tanken är också att vi ska få med oss något företag som kan demonstrera lite Apple produkter, så att vi mac-nördar få chans och klämma på lite nya saker.

Planerna är som sagt bara preliminära, så vi kommer att återkomma med mer information och datum, dvs. om uppslutningen och intresset är bra.

Det vore roligt om folk från Östersund, Hudiksvall och Härnösand kunde komma och hälsa på. Även andra 99mac:are är välkomna!

Ni hittar även information om event:et på mitt99mac-gruppen hemsida, för er som är medlem där.

hmm, de är värt att fundera lite på..

Det är skönt att se att det är ett sådant rungade intresse av alla mitt99macare.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är skönt att se att det är ett sådant rungade intresse av alla mitt99macare.

lol . Ja jag försökte ju köra en liten drive med mitt svar på ditt mail och jag är förvånad över att jag inte fått någon respons. Nog för att det fortfarande är kallt och grått ute men nog måste väl de flesta ha krupit ur idet vid det här laget, eller?

Det vore jättekul om det blev något. Jag är med men som sagt det hjälper väl knappast då jag ändå inte representerar något företag eller någon större grupp av användare. Jag känner iofs en Macanvändare som inte är medlem på forumet och två som funderar på att skaffa Mac...

haha ta med dom! nytt blod är välkommet!
speciellt om det får se en Mac boota Windows...

Jag anser nog att vi minst måste bli 6-7 st helst 10 innan det kan bli något allvar i våra planer.

Jag tycker det är ovanligt lite trafik här nu. Var är alla?

Jag kan bara hålla med.
Inte en aning var "alla" är.
Eller så är det helt ointressant detta.

Klar det är av intresse o fira!
Jag har bara haft lite mycket annat o tänka på.

RÄKNA MED MIG!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 18:23

Kan det vara så att alla Macanvändare inte känner sig välkomna?

Yes!!

På vilket sätt ska de inte vara välkomna?
Självklart ska alla komma då menar jag alla 99macare från vår region små som stora!
Ju fler desto bättre!

Norra berget gick i stöpet så vida vi inte blir 20 st som vill äta där...
Vi har andra ställen på g.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-27 18:54

Definera "99macare"?

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-27 18:57

jag kan tyvärr inte vara med, tror jag, hade varit kul att hänga på men jag har riktigt fullt upp i plugget. Slutspurten innan sommaruppehållet.

Men om någon vill skriva min b-uppsats så kan jag vara med
Jag har haft sedan juletider på mig att börja, men som vanligt så väntar man in i det sista. Nu är det inte mycket tid kvar, och jag har precis börjat

Innan den 8e maj har jag ingen tid över. Allafall ingen tid över att planera in. Att bara dra iväg en kväll kan fungera beroende på hur produktiv jag är under denna helg. Men men. Räkna inte med mig.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-28 00:15
Ursprungligen av Sidde:

jag kan tyvärr inte vara med, tror jag, hade varit kul att hänga på men jag har riktigt fullt upp i plugget. Slutspurten innan sommaruppehållet.

Men om någon vill skriva min b-uppsats så kan jag vara med
Jag har haft sedan juletider på mig att börja, men som vanligt så väntar man in i det sista. Nu är det inte mycket tid kvar, och jag har precis börjat

Innan den 8e maj har jag ingen tid över. Allafall ingen tid över att planera in. Att bara dra iväg en kväll kan fungera beroende på hur produktiv jag är under denna helg. Men men. Räkna inte med mig.

Sidde, du kan väl ta ledigt åtminstone en kväll? Jag tror inte det kan handla om många sidor som du missar att skriva på en kväll. Det kan jag kan tänka mig att du missar är Simpsons eller något annat tv-program. Vet av egna erfarenheter.

Ursprungligen av tei:

Jag är på, jobbar till kl 17 de närmaste veckorna.

Perfekt, då är pilsner lagomt kyld till klockan sju!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-28 09:53
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Sidde, du kan väl ta ledigt åtminstone en kväll? Jag tror inte det kan handla om många sidor som du missar att skriva på en kväll. Det kan jag kan tänka mig att du missar är Simpsons eller något annat tv-program. Vet av egna erfarenheter.

Jag ser inte på TV

Nä, tiden i sig har jag nog tid att ta ledigt, men jag kommer sitta där och ha ångest hela kvällen över att jag inte är hemma och fixar allt. Har nämligen en deadline till på morgonen den 4e maj. Så det är sista kvällen att göra något, men är jag färdig kan jag vara på.
Om jag kan ta mig dit och tillbaka...

Tei: Hur tar du dig ner?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-04-27 22:25

Tack för mailet mattias...

Jag kommer självklart på en liten ipub för att trivas....
ha de xon over and out

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-27 22:51

Jag är på, jobbar till kl 17 de närmaste veckorna.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-04-28 15:48
Ursprungligen av tei:

Jag är på, jobbar till kl 17 de närmaste veckorna.

Somliga har tur. Själv jobbar jag kväll den veckan. Annars hade jag gärna kommit.

Definition: 99macare
Person som tillbringar en del av sin tid på 99mac.

Så klart.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Definition: 99macare
Person som tillbringar en del av sin tid på 99mac.

Så klart.

Alternativt för dem som inte känner sig hemma i den förklaringen: Person som tillbringar 99% eller mer av sin tid med sin Mac/framför sin Mac eller med att tänka på allt som har med Mac att göra...

Yes: Jag tycker du ska komma.

Skoj att se att det blir fler än Gustaf och mig själv!
Nu måste vi hitta en lokal även om vi är 6 st vad jag kan se nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-28 21:15

Undrar om man är välkommen med sin MacBookPro???

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-02 12:29

Vi får ställa in våra planer på att hyra en lokal och bjuda in företag. Då intresset är för lågt och att det blir för dyrt.

En idé är istället att vi ansluter oss imorgon (läs 3/5) och kör på Laserhallen? Kan det vara av intresse?

Jag har dålig erfarenhet av laserhallen och vill helst undvika dem. Sist jag var där med några kamrater så klantade dom sig så att alla resultaten plötsligt bara försvann i deras usla dator. Antar att det bara är att inse att även om iden är god och viljan finns så kan vi aldrig mer samla oss för en träff, det är alltid något som kommer ivägen. Det är synd att det är så...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-02 17:54
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har dålig erfarenhet av laserhallen och vill helst undvika dem. Sist jag var där med några kamrater så klantade dom sig så att alla resultaten plötsligt bara försvann i deras usla dator. Antar att det bara är att inse att även om iden är god och viljan finns så kan vi aldrig mer samla oss för en träff, det är alltid något som kommer ivägen. Det är synd att det är så...

Tror det mer handlar om prioritering och intresse. Så nog ska vi kunna få ihop en träff även i framtiden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-02 18:37

Jag (och framförallt då min rygg) är inte heller så förtjust i laserhallen :/

1
Bevaka tråden