Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig upptäcka nya artister

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjohej,
har lyssnat igenom mitt itunesbibliotek ett antal gånger nu och behöver lite förnyelse.
Svårt att förklara, men jag gillar "pampig" rock (gärna med symfoniorkester). Bomba på med förslag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-25 07:58

ohhh, bara måste plugga för världens nog tuffaste sajt.

www.pandora.com

testa själv, du lär hitta musik du gillar.

testa att skapa en radiostation med en av dina favoritartister och låt den överraska dig.

Ursprungligen av Kristofer:

Tjohej,
har lyssnat igenom mitt itunesbibliotek ett antal gånger nu och behöver lite förnyelse.
Svårt att förklara, men jag gillar "pampig" rock (gärna med symfoniorkester). Bomba på med förslag!

Vad har du i biblioteket nu? Vilka grupper alltså.

glemmes förslag är bra.
Men är du säker på att du bara vill ha samma genre som du brukar lyssna på inte tänkt på att utöka genre valet? Det finns så mycket bra musik att jag är på väg att spricka.
Så mycket musik så lite tid.
Vårens soundtrack för mig verkar bli: The Magic Numbers - The Magic Numbers, gladlynnt pop.

Gryma plattor förra året:
Anthony and the Johnsons - I am a bird now, lidelsefull musik som lämnar få oberörda.
Monolake - Polygone Cities, Väldigt bra elektronisk musik, instrumental.
The Subways - Young for eternity, rockpunk ung energirik.
Christian Kjellvander - Faya, För mig okänd svensk med en mycket bra platta.
Death Cab for Cutie - Plans, Indiepop när den är som bäst.
Hard-Fi - Stars of CCTV, Borde vara större än vad de är.
The Killers - Hot Fuss, kriminellt bra skiva. (Visserligen 2004 men den räcker än)
Massive Attack - Collected, Bara för att de gjort så många bra låtar...

Nu får det räcka.

PureVolume-widgeten är trevlig. Med den kan man lyssna på en ny låt av någon relativt okänd grupp varje dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-25 12:40

Nya favoriter för mig just nu:

Goldfrapp
Pink Martini

  • Medlem
  • 2006-04-25 13:10

Pink Martini snurrar även hemma hos mig ganska mycket just nu.

Beseech!

Jag rekommenderar Nightwish, särskillt albumet Once och där låtarna Creek Mary's Blood samt Ghost Love Score. Grymt bra. Köper du DVD-Audio utgåvan av skivan får du dessutom med de 2 låtarna i instrumentala versioner, nästan ännu bättre faktiskt!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-04-27 10:42

Vill du testa något som absolut inte är pampig rock med symfoniorkester så lyssna på The Streets. Minimalistiskt cockneyrap och grymt bra. Finns på iTMS.

http://www.the-streets.co.uk/

Senaste plattan var väl ändå inte så bra Surpöl?
Fast det var inte var tråden handlade om...

Goldfrapp är riktigt bra!
Heja Jonaz!

Som ovan nämnt, Nightwish. Underbart bra.

Lyssnar en del på DragonForce nu också, lite skojig 80tals-aktig metal.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-04-27 12:56
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Senaste plattan var väl ändå inte så bra Surpöl?
Fast det var inte var tråden handlade om...

Goldfrapp är riktigt bra!
Heja Jonaz!

Äh, jag är inte så kinkig, men det är klart att Original Pirate Material var bättre

  • Oregistrerad
  • 2006-04-27 22:33

det finns en underbara samling på piratebay som heter musikresan. har under lång tid hittat många nya guldklimpar där, fantastisk samling!
att ladda ner musikresan har gjort att jag hittat en massa musik jag velat köpa och gjort det.
det är nämligen inga hela skivor utan varje artist får bara vara med en gång per platta, lysande.
en tips bara...

Oj vad mycket svar! Tack!

1
Bevaka tråden