Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac femårsjubileum i Umeå

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi är nog flera som inte har möjlighet att komma till femårsjubileet i Stockholm den 3 maj. Därför funderar jag på om det är några andra i och omkring Umeå som har lust att samlas och ha en egen träff. Att samlas och äta middag kan ju vara en bra idé men det finns säkert även fler idéer.

Vad tycker ni?

Låter trevligt, jag är på!

  • Medlem
  • 2006-04-10 22:25

Ja, bra idé! Jag är också på.

Trevligt att vi är några som är med på idén. Några idéer på passande datum?

Eftersom det snart börjar närma sig tänkte jag höra om det är några fler som är intresserade.

Jag hänger med!

  • Medlem
  • 2006-04-25 01:53

Kom igen nu, det måste vara fler!

Förslag: Midddag och öl på tex olearys eller vad som helst om jag ska vara ärlig. Mat, dryck och massa mac-snack. Och även: Ju fler desto roligare!

Fredrik, Adrian, är ni på?

Hmm... om jag inte åker ner till middagen i Stockholm så är jag nog på...

Kul. Om det är någon eller några som ska till Stockholm så finns det ju inget som säger att vi måste köra samma kväll.

Jag kollade med O'Learys och problemet är att de har 18 års åldersgräns samt 20 års åldersgräns efter 21:00 under onsdag och fredag. Hade jag varit fyra månader äldre hade det fungerat för min del.

Vad jag förstår har Plaza använts tidigare. Kan det vara en bra idé?

Har ni något bra förslag på datum?

Det blev Stockholm för min del, men jag hoppas ni fixar det utan mig

Okej, då är vi alltså jag, Samuel K, samul och Markus Johansson. Jag har skickat ut ett PM till de som skrev i julas att de missade den träffen och förhoppningsvis hakar någon fler på.

Alternativt skulle man ju kunna vänta en vecka så kanske fler är med.

  • Medlem
  • 2006-05-01 00:00

Jag är gärna med om jag kommer ihåg, och så! King!

  • Medlem
  • 2006-05-04 01:59

Nå? Guys?

Jag är på också. Sorry, såg inte tråden förrän nu.
Ordna ett datum så ska vi nog kunna dra ihop några stycken.

  • Medlem
  • 2006-05-04 14:52

Pepp. Jag kan i stort sett när som helst. Jag är lite snäv mot O'Reallys, men vill ni andra gå dit så sure thing. Plaza kanske har dragit fram sin utesittarhage nu? Annars Biskopens armar. Eller Lottas. Harrys har jag fortfarande inte hört något gott om. Eller så dräller vi bara med ett par folköl nere vid älven..

Det var trevligt nere i Stockholm på femårsfesten måste jag säga. Det blev aldrig något här, så vitt jag kan förstå. Men då kanske det är dags att dra ihop något, eller?

O'Leary's har fördelen av att de har gott om plats och man kan äta sig mätt till vettiga priser (och det är rätt gott tycker iaf jag). Bishops Arms är väl lite för litet om man ska dra ihop ett större gäng och få vettig plats, eller? Uteserveringarna lär väl komma fram som svampar de närmaste veckorna (om de inte redan öppnat) och är vädret rätt är det förstås trevligt.

Stan är förresten också full av bra after work-bufféer på fredagar, vore det ett alternativ eller har folk svårt att komma ifrån då, alternativt redan har planer då?

Man måste förstås inte käka, men det är ju en trevlig aktivitet att hålla sig sysselsatt med samtidigt som man babblar, speciellt för de som inte känner för att pimpla alkohol.

Jag tror dock man behöver ta ett datum som är *minst* två veckor fram i tiden eller liknande så man har tid att nå ut till folk. Efter senaste macpuben som vi hade i mellandagarna så kom det ett gäng personer och sa att de gärna kommit men missat det (och då hade vi ändå snackat om det i veckor innan).

  • Medlem
  • 2006-05-09 02:20

Precis. Och jo, uteserveringarna har börjat packa upp sig nere på stan. Det är rätt roligt med den här höghastighetsvåren vi alltid har. Alla blir galna för att det plötsligt är sommar. Vi får väl helt enkelt tjata på varandra i några veckor och sedan kan vi ses när alla är på. Mat är gott också, ja. Skål!

  • Medlem
  • 2006-05-14 21:33

Kom igen nu! Säg ett datum!

Please

  • Medlem
  • 2006-05-19 21:20

Ja e vaken jämt. När som helst!

Vi gör ett nytt försök: Macpub i Umeå: juni 2006

1
Bevaka tråden