Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte montera USB

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-20 00:25

Kan inte montera USB-enheter....

Skulle i veckan montera min dotters kamera som disk.. Men Kameran monterades aldrig, när jag kollade i "System info" så låg kameran på en USB hub, men den dök aldrig upp på skrivbordet....

Nån dag senare stoppade jag in min USB-Flash Key... samma sak, testade med en annan USB Key, funkade inte heller...

Alltså datorn hittar enheterna, men kan inte montera dom... Tror inte det är hårvarurelaterad då min USB-bluetooth adapter funkar utmärkt.......

  • Medlem
  • 2004-03-20 00:29

Min erfarenhet är att sådana skumma problem brukar lösa sig när man loggar ut och loggar in igen. Om du redan har testat det så vet jag faktiskt inte.

  • Medlem
  • 2004-03-20 01:33
Ursprungligen av majk:

Min erfarenhet är att sådana skumma problem brukar lösa sig när man loggar ut och loggar in igen. Om du redan har testat det så vet jag faktiskt inte.

Ja jag har startar om flera gånger... jag misstänker att det är nån .kext eller nåt som ligger och blockerar, som jag fått i när jag installerat nått skit

Tillägg som är korrupta alt fattas?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 08:40

Kass USB hub? Prova att köra Cache Out X, Cocktail eller Onyx och ta bort System cache filerna. Det brukar fixa många konstiga problem.

//Rob

Inte för att det framgår av tråden men ibland är det nödvändigt att hubben får egen ström som den inte tar från datorns USB-port. Hubbar med egen ström är alltid bästa lösningen - testa kameran på enbart porten.

  • Medlem
  • 2004-03-20 18:48

Slängda cachefiler eller att köra USB-keyn i tagentbordet eller i den andra hubben bak på datorn hjälper inte

Hmm... vilken kamera pratar vi om ??? Apple har en sida där man berättar vilka som än så länge nått till att supportas, kolla där - alltid en bra början innan de stackar portarna och hubbarna får skulden:

http://www.apple.com/macosx/upgrade/cameras.html

  • Medlem
  • 2004-03-21 17:13
Ursprungligen av [email protected]:

Hmm... vilken kamera pratar vi om ??? Apple har en sida där man berättar vilka som än så länge nått till att supportas, kolla där - alltid en bra början innan de stackar portarna och hubbarna får skulden:

http://www.apple.com/macosx/upgrade/cameras.html

Det är en Fuji Digital Q1,a och den har monteras förut... Jag misstänkte att felet uppstog vid 10.3.3 uppdateringen.. har nu uppdaterat igen utan förbättring... USB-portarna verkar funka klockrent, enheterna dyker upp i system info, men monteras inte

  • Medlem
  • 2004-03-21 17:26

Hmmmm USBStorageDeviceSpecifics.kext i system library är inte inläst.. varför? och hur kan jag tvinga på den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-26 02:22

Jag har drabbats av samma problem med en Dimage X och 10.2.8. Den syns i systeminformationen men dyker inte upp på skrivbordet. Inte heller iPhoto känner av kameran. Jag har testat att logga in på nytt, rensa cachen m.m. men inget hjälper.

Någon som har tips på vad som kan vara fel?

Liknande problem här, en Konica Minolta, Dimage, som inte monteras.
Funkar dock med iPhoto, som hittar den och importerar bilderna.

Men jag kan inte gå in på själva SD-kortet i Finder för att hämta mina filmer.
Har funkat bra förut.

Edit: oj missade datumen!

1
Bevaka tråden