Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPubar och träffar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter vår lyckade 99mac femårsfest har jag fått mycket bättre självförtroende. Nu känns det ganska enkelt att anordna lite större events runt om i landet - särskilt om vi har god framförhållning.

Christofer gjorde ett grymt jobb med att hantera anmälningar, bordsplacering etc förra gången och det vore bäst om han hade ett finger med i spelet även i fortsättningen.

Jag skulle vilja arrangera:

- En "99mac middag" åtminstonde en gång per år i Stockholm - Göteborg - Malmö - Umeå åtminstonde. Man hyr en restaurang och samlar 30-50 personer och käkar middag helt enkelt med efterföljande barhäng/pubkväll.

- Keynotes måste vi ju täcka bättre än idag. Vi har lokal för 100 personer med dubbla biodukar + projektorer och 4kw PA anläggning. Egen pub. Har vi någon ursäkt?

- Årsfest varje år den 4:e Maj i Stockholm.

- Julfest varje år i början på December i Stockholm.

Dessutom kommer vi anordna två moderatorträffar per år - den första blir i Augusti då vi ska ut i skärgården är det tänkt.

Den här kanske kan vara till hjälp i framtiden.

Personligen ser jag fram mot att få träffa andra macanvändare, och då gärna lite närmare än Stockholm. GBG blir tokabra!

Nu är det snart sommar och jag ska ut och resa igen - sticker till Tokyo den 3:e juni. Skulle tro att "pubsäsongen" drar igång i slutet av Augusti såvida man inte drar ihop en sommarpub?

Jag föreslår en MacPub i Umeå på den härliga uteserveringen "Trädgården" (Mellan Folkets hus och Bibblan) nån gång i Juli eller början av Augusti..

Ursprungligen av Johan S:

Jag föreslår en MacPub i Umeå på den härliga uteserveringen "Trådgården" (Mellan Folkets hus och Bibblan) nån gång i Juli eller början av Augusti..

Skulle vara ett trevligt ställe. De har ju infravärmare där, så man kan ju sitta långt in på natten (eller tills de stänger).

Undrar hur många platser det finns?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-05-18 12:57

Tusan att jag var upptagen på 5årsfesten!

Vi har redan spikat tre MacPub datum enligt ett nytt koncept som jag och Christofer tagit fram.

17:e Augusti: Stockholm
24:e Augusti: Malmö
31:a Augusti: Göteborg

Siktar på Julfest den 8:e December i Stockholm (fredag).

Men hur går det för oss här uppe i kylan då?

Ursprungligen av staed:

Men hur går det för oss här uppe i kylan då?

Jag kan inte garantera 100% att jag kan vara i Umeå den 7:e September - därför vågar jag inte boka in det ännu. Om exempelvis Adrian kan agera toastmaster kan vi boka det datumet såklart.

Det är väl vedertaget att isen fortfarande ligger tjock här uppe i Augusti..

Jag har ingen koll överhuvudtaget hur min augusti ser ut just nu... men jag hoppas på ledighet den 17...

Har lagt till ovanstående events i vår kommande kalender:
http://99mac.se/forum/calendar.php?month=8&year=2006&c=1&do=displaymonth

Finns kanske möjlighet att ta det veckan innan 17 Augusti? Är du tebax då Martin?

1
Bevaka tråden