Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför valde du din avatar?

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte bara påminna om att ni har möjlighet att välja en valfri 64x64 pixlars ikon som avatar. Bilden får vara max 6kb stor. Du laddar upp bilden i din inställningsmeny eller genom att klicka här: http://www.99mac.se/forum/profile.php?do=editavatar

Vore kul att höra historien bakom just din avatar!

Min bild är tagen i Föllinge i vintras när vi var ute och åkte skoter. Hade med mig stora kameran och en jättestor vinterjacka - kallt!

Back in the days brukade jag och mina kompisar göra cropcircles - till böndernas stora förtret. I lokaltidningarna presenterades de mest vilda teorier som förklaring till formationernas uppkomst. Allt från rävar i parningslek till mer klassiska ufoteorier. Ja jävlar.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-15 15:51

Jobbar med mode...

Tyckte det var en cool bild på Lagerfeldt!

Jag tycker om att göra mina egna avatarer.
Först tänkte jag bara göra ett äpple, men sen ville jag ha lite mer anknytning till namnet, så jag började tänka lite och resultatet ser man till vänster

Älskar musik överalltannat och iPodden är min käraste ägodel.
Vad bättre än en supercool figur med en iPod?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Älskar musik överalltannat och iPodden är min käraste ägodel.
Vad bättre än en supercool figur med en iPod?

Inte helt olik en snaggad Arnold

Eftersom jag är störst, bäst och vackrast så valde jag naturligtvis en bild på mig själv

Ursprungligen av Markus Bennermo:

Eftersom jag är störst, bäst och vackrast så valde jag naturligtvis en bild på mig själv

Du är lik Andreas Leijon på MacWorld

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-15 16:09

Eftersom jag gillar både lättöl och kycklingben så har jag Rhesus Minus från serietidningen Pyton. För er som inte haft nöjet? att läsa den så kan jga tala om att den var alla tonårsmorsors källa till moralpanik under det tidiga 90-talet.

Jag gillar att läsa vad jag skriver...

Nä, skämt åsido. Jag blev kallad red-eye på gymnasiet... satt uppe o harvade framför datorn hela nätterna. Så jag tog bort färgen på allt utom ögat för att accentuera mitt gamla smeknamn.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-16 19:41
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Nä, skämt åsido. Jag blev kallad red-eye på gymnasiet... satt uppe o harvade framför datorn hela nätterna. Så jag tog bort färgen på allt utom ögat för att accentuera mitt gamla smeknamn.

Muah, red eye...kom jag och tänka på detta foto på mig (efter en lite väl blöt kväll ute): http://www.honung.tk/oga2.jpg

totalt icke-relevant eller så, men Jag kanske borde ha det där fotot på mig som avatar istället

Peace and harmony.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

(...)Vad bättre än en supercool figur med en iPod?

Stewie 4 President!

Björnbusen fick till en lyckad bild på mig i Taipei 101 förra året. Har kört med den som avatar sedan dess. Dock inte så representativ eftersom jag har kostym max två gånger om året.

Jag tror många känner igen sig i Dilbert. Jag jobbar på ett ganska typiskt teknikföretag. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför/säljer våra egna produkter så de flesta Dilbert-situationer och karaktärer finns här. Jag är iof inte ingenjör men jag tyckte den passade bra ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-15 18:31

Jag använde Linux innan switchen och gillar den här varianten av pingvinen Tux, gjord av Nicolas Rougier. Jag tycker att den ser macig ut på något vis, jämfört med orginalet.

ohenning jag tycker att du borde ha det oftare!

Min egen avatar är tagen med min sunkiga (gamla) digitalkamera i köket hos den jag var inneboende hos. Jag tyckte den blev fin så därför tog jag den som avatar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-15 18:13

for the ladies.. for the ladies...

Jag tycker bilden ser kul ut och avspeglar min personlighet. Om nån undrar så är det från ett luciatåg med kompisgänget, och jag var julbock/ren/något med horn som bar på kaffekannor.

(Haha, vad ni inte vet är att jag klär upp mig som ren när ingen är hemma...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-15 19:09

Min bild är IT-slackern som är som vår maskot. Läser civilingenjörsprogrammet i informationsteknologi i Uppsala och det är sektionens PR-grupp som har designat den.

Den enda bra bilden jag har på mig själv... well jag tycker den är bra och det räcker

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-15 19:43

Jag hade en tomteluva över, som jag klistrade ihop med en rolig gubbe. Han liknar i och för sig ingen tomte men va fan...

Inte för att på nåt sätt polemisera med alla som har fräsiga nicknames och balla avatarer som föreställer nåt annat än domsjälva MEN jag kan inte låta bli att tycka att det finns ett värde i heta sitt namn och ha en bild på sig själv. Jag har prövat lite olika tramsavatarer och har nu efter en liten hearing med er andra här på forumet valt ett (icke helt otramsigt) självporträtt.
Så kan man ju fråga sig hur renhårigt det är, mot bakgrund av mitt nyss så stolta resonemang, att ha en 20 år gammal bild som självporträtt. Men jag har väl inte riktigt vant mig vid alla dubbelhakor, grå tinningar och framvällande lönnfetma än.... (hm, kanske dags att se över sin självbild lite).

  • Medlem
  • Varberg
  • 2006-05-15 20:19

Som den OpenBSD-freak jag har varit i en bunt år nu, har jag naturligtvis dess maskot Puffy som avatar!

Min e en bild på en mycket cool kite jag konstruerat på egen hand

Ursprungligen av kitesurf:

Min e en bild på en mycket cool kite jag konstruerat på egen hand

Konstruerat som i räknat, ritat, klippt och sytt?

Min avatar ritade jag när OS X Tiger släpptes och den har hängt med sen dess, gillar den helt enkelt.

Ursprungligen av kitesurf:

Min e en bild på en mycket cool kite jag konstruerat på egen hand

Du har min fulla respekt! Coolt att konstruerat sin egen kite!!
Avataren har jag för det är ungefär så jag ser ut.

T-son

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Du har min fulla respekt! Coolt att konstruerat sin egen kite!!
Avataren har jag för det är ungefär så jag ser ut.

T-son

En coolare bild på T-son (till höger!)

Jag heter Björn och hittade en fin bild på en björn. Egentligen var den bara tillfällig för jag tänkte använda en bild på mig själv. Men jag har inte hittat någon bra så den har fått stanna.

För att PhotoBooth bara är SÅ roligt Får väl byta när ja lessnat

Bevaka tråden