Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Depeche Mode 2006

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att Martin redan sett dem en gång i år.
Jag har biljetter till 1 mars i Sthlm - bara en månad kvar.

Alldeles nyss lyckades jag boka 6 ståplatser till sommarens spelning på stadion.
Dagen är gjord för min del!
glad glad glad.

Ska alla ha svart på sig i sommar då?

Lyckost där!

Internet rules!
Stod i kö på ticnet i 15 min sedan fick jag boka.

Jag köpte precis 4st ståplatsbiljetter till Stadion 7:e Juli allra längst fram. Blir supernajs!!

Har också biljett, Stadion lät najs. Såg dem sist 86, 88 och 90. Shit, det är ju länge sedan.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-05-23 22:10

Hömm, jag vill också..

bah, så går det när man inte har några bekanta i samma stad som är intresserade

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-23 23:45

Det var grymt bra i Globen och jag tror det blir ännu bättre på Stadion!

Tur förresten att det blir sittplats i sommar, jag fick lov att stå på tå hela Globenkonserten för att se ordentligt. Platåskor kanske vore nåt... :-S

Ståplats är det som gäller. konserter ska upplevas med hela kroppen inte bara öronen...
säger jag på 196 cm...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 13:01
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ståplats är det som gäller. konserter ska upplevas med hela kroppen inte bara öronen...
säger jag på 196 cm...

Jaså, det är DU som stått framför mig på alla konserter!? Ett jäkla sätt, sånt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 20:45

Jag såg dem 1990 (med electribe 101 som förband! yes!!), 1993 och 1998(?), men de senaste turnéerna har jag skippat. Jag ser istället fram emot Pet Shop Boys-konserten 16/6!

Jag har sett alla konserter i Sthlm sedan 1988, 86 fick jag inte åka för mina föräldrar...
1988 var Nitzer Ebb förband, jösses vilken konsert det var! De sprängde ljudbordet så det var tvunga att hitta ett nytt kl 21 på en fredag kväll... det tog bara en timme.

Den med mest drag på var nog ändå Singels turnén.

Tycker fortfarande, snart tio år senare, att Alan Wilder saknas. Den senaste plattan är visserligen ett litet steg framåt jämfört med den mediokra "Exciter" men tyngden och omfånget från Violator och SOFAD får de nog aldrig tillbaka. Ultra får man väl säga var ett riktigt bra försök men den plattans styrka får nog tillskrivas Tim Simenon snarare än Depeche Mode i övrigt.

Senaste spelningen i Globen var annars riktigt trevlig. Stadion ska bli kul att se hur de tar sig an.

  • Medlem
  • 2006-05-24 22:58

Jag har sett dom i gbg 90 (mycket bra), 93 (överjordiskt) och 98 (tråkigt)... kan bara instämma med Joacim här ovan att Alan Wilder saknas rejält (en sångpedagog och en upplysning till herr Gahan att han faktiskt har en mic och inte behöver skrika sönder alla låtar vore fint också). Har slutat gå på deras konserter, de tar inte ut svängarna tillräckligt för att det ska vara intressant tycker jag (har hört deras "hits" nu, varför inte spela lite mer ovanliga låtar i nya versioner?). Senaste plattan, som vanligt kombinerad med ett urval av de senaste remixerna och b-sidorna, håller dock nästintill samma standard som förr! (tolvan med James Holdens remix av "Darkest Star" har jag nog snart spelat sönder )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-25 00:14
Ursprungligen av Ma:

(en sångpedagog och en upplysning till herr Gahan att han faktiskt har en mic och inte behöver skrika sönder alla låtar vore fint också).

Mm. Det intressanta är att han på skiva blivit mycket mer nyanserad med åren, men på scen har utvecklingen gått åt motsatt håll.

Ursprungligen av Ma:

Har slutat gå på deras konserter, de tar inte ut svängarna tillräckligt för att det ska vara intressant tycker jag (har hört deras "hits" nu, varför inte spela lite mer ovanliga låtar i nya versioner?).

Det är DMs signum på konserterna och varför icke fans oftast tycker det är så trist med en massa konstiga låtar som de inte hört.
Senast konserten i Sthlm spelade de för första och sista gången (enl Martin Gore) en aukustisk version av Leave in Silence.

Det är bara ett exempel.

De är inte AC/DC som har haft samma setlist senaste 20 åren....

Jag blev lite smått besviken redan när Black Celebration kom och sedan har det bara gått utför Men det är klart att de gjort bra grejer även i modern tid

Ambiant Whale Mix av "Walking in my shoes" är en klassiker.

Åh... jag vill också gå.. Såg dem på Olympen i Lund på 80-talet.. (heter den Olympen förresten)..
Vill uppleva allsångsmomenten igen.. nu på äldre dar börjar jag grina bara jag hör "Enjoy the Silence" liveversion..

Kom just hem... var lite blaha blaha tycker jag. Man skulle nog stått och tryckt längst fram för att ha fått någon riktig kick. Ståplats lite längre bak kändes mest som att kolla på övre halvan av en video... med kasst ljud. Hörde blandade reaktioner under uttågandet, många verkade tycka att det var trist, andra det bästa de varit med om förstås. Att det tog nästan två timmar att stå i kön till läskförsäljningen drog ner upplevelsen rejält för min del, missade de första tjugo minuterna av konserten eftersom jag inte ville ge upp min surt förvärvade köplats. Personligen tycker jag ju att det är trist att de blivit ett rockband och att Some Great Reward var höjdpunkten på deras karriär, men men - jag måste väl erkänna att även en del av de moderna låtarna hunnit bli klassiker vid det här laget. Anyway... kul att tjuvlyssna på kidsen som tror att Photographic är en låt från 1986 mohahaha.

http://www.svd.se/dynamiskt/rec_konsert/did_13149060.asp

Jag stod längst fram och det var bra tryck även om en stor del av publiken inte varit med "från början" - det märktes på allsången. Photographic live - oj oj vad najs. Blev tårögd!!

Vi köade 10 sekunder för att köpa en öl + korv vid 17.45 ungefär efter att vi blivit insläppta och fått våra gummiband.

För mig började livet med DM ungefär 1985 med "Shake the Disease" och såg första konserten 1986 i Stockholm på Isstadion så det var 20års jubileum igår!

DN recenserar också: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=558267&previousRenderType=3

Ja, det var en skum men kul eurodisco-version av Photographic. Då började det rycka rejält i benen minsann. Angående läskeblasket så var det tydligen ett bad move att komma dit vid 20:00

Senast redigerat 2006-07-08 19:48

Hehe - vi var där 15.45 ungefär. Man var lite trött vid 21.15 när konserten började...

Oj oJ att man missade dessa giganter - har sett dom några gånger och de har bara blivit bättre o bättre - fast bättre än faith & devotion konserten kan det nog inte bli, trots att hela bandet var högre än eiffeltornet.

Jag sitter och suktar med bildbyråerenas bilder jag... Dave ser rätt galen ut på alla bilder måste jag säga.

1
Bevaka tråden