Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotbolls-VM 2006

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu drar det ihop sig till sommarens fotbollsfest!
Ikväll presenteras svenska 23-manna truppen, direktsändn på TV4 fr Millesgården kl 18.23.
Missa inte!

Frågor man ställer sig i sommar;
* hur stabil blir backlinjen?
* tar Kim Källström platsen för Anders Svensson?
* gör Zlatan mål?
* genombrott för Markus Rosenberg?

Det kan ju bli sommarens stora besvikelse när Sverige inte ens når kvarten - jag satsar mot bättre vetande på att England är ett av final lagen och att Sven-Göran adlas samt att engelsk press får tillbaka all den dynga som dom spridit under Erikssons vistelse där. Själv kommer jag att nöja mig med att lyssna på radions sändningar och samtidigt lägga tid på både hängmattan och badstranden - hade nog sett mer om matcherna började 23:00 så att man inte slösar bort hela sommaren.

Jaha, det blev inga stora nyheter förutom i backlinjen (Karl Svensson & Fredrik Stenman in, Östlund ut).
Håller f ö med om att Svennis inte förtjänat all medial (negativ) publicitet. Han har trots allt fått laget att komma till EM/VM och fått mycket spelar-credit för sin ledarstil.
F ö konstigt med England - man tror alltid att de ska gå långt, men de tar (nästan) aldrig medalj.
Tyskland däremot - svänger omkring i bakgrunden utan skriverier (i Sverige), går nästan alltid till minst semifinal!

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Jaha, det blev inga stora nyheter förutom i backlinjen (Karl Svensson & Fredrik Stenman in, Östlund ut).

Men hallå!

Rami Shabaan och John Alvbåge in och Eddie G och Bengt A ut.
Det var väl ändå en sörprajs?

Ursprungligen av sjovall:

Rami Shabaan och John Alvbåge in och Eddie G och Bengt A ut.
Det var väl ändå en sörprajs?

Min son var ganska upprörd/förvånad över just detta.

  • Medlem
  • 2006-05-09 21:31

England gick ju faktiskt till VM fyra år för tidigt. Svennis uppdrag var ju att ta laget till årets VM, Att ta sig till VM 2002 var när han tillträdde en nästan omöjlig uppgift, som har lyckades fixa till ändå.
Sverige? Kanske grupptvåa. Sedan kan allt hända... :rolleyes:

När är fotbolls-VM? Har helt missat detta

Ursprungligen av Björnström:

När är fotbolls-VM? Har helt missat detta

WIKIPEDIA:

VM i fotboll, världsmästerskapet i fotboll för herrar, eng. FIFA World Cup (tidigare Jules Rimet Cup), är en mästerskapstävling i fotboll som har spelats vart fjärde år sedan 1930, med undantag för 1942 och 1946, då andra världskriget och dess följder tillfälligt satte stopp för arrangemanget. I fotbolls-VM:s finalspel deltar sedan 1998 32 landslag. Lagen kvalificerar sig genom spel i olika geografiskt bestämda kvalgrupper, med undantag för värdländer, som är direktkvalificerade. Antalet länder som deltog i det senaste VM-kvalet var över 160.
Det senaste VM i fotboll arrangerades i Sydkorea och Japan 2002 och det var första gången som slutspelet avgjordes i mer än ett land. 2006 FIFA World Cup spelas i Tyskland den 9 juni till den 9 juli. År 2010 skall Sydafrika stå som arrangörsland. Det blir första gången som VM i fotboll arrangeras i Afrika.

Ursprungligen av Björnström:

När är fotbolls-VM? Har helt missat detta

i år någon gång (det har inte varit än ivf) (jag har också missat...)

eh... jaha... (?)

Global Fußball OK

Vad passar bättre egentligen?

Är det möjligen den gammla målvakten Ronnie Hellström som är med i den... tror det

Jag trodde det var Hockey VM?

Ursprungligen av Björnström:

Jag trodde det var Hockey VM?

Jajamän!

Jag gillar hockey, men tycker att hockey-förbunden gått lite för långt, det är ju hockeymästerskap nästan jämt nu för tiden. Dessutom, hockey-VM under sprakande vårmånad är lite dålig timing.
Fyra-årsintervall vore lagom även för hockey, då blir det en större "grej" för publik/allmänhet och fler spelare (proffs) skulle känna sig motiverade att delta.

Finns det någon VM-kalender man kan ladda ner och prenumerera på till iCal?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-30 18:35
Ursprungligen av Anders Täpp:

Finns det någon VM-kalender man kan ladda ner och prenumerera på till iCal?

Missat denna tråd? http://www.99mac.se/apple-programvara/98213-fotbolls-vm-som-bra-ical-nagon.html

Yep. Tack för den.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-30 21:15
Ursprungligen av Anders Täpp:

Yep. Tack för den.

Varsågod

  • Medlem
  • 2006-05-30 19:38

Om nån bryr sig så tror jag att Sverige kommer tvåa i gruppen efter England och att vi möter Tyskland i åttondelen - och förlorar...

(men jag är en usel tippare)

Jag tror Giggs är en sjuhelsikes tippare som sitter hemma med 14 13-tshirts och ett antal miljoner på banken. För det du säger låter otroligt rimligt.

  • Medlem
  • 2006-05-30 23:09

Till förra VM:et så fanns det ett program som hämtade resultat via internet, man fick snabbt en översikt över de olika grupperna, kommande matcher, datum, vilka lag som går vidare osv. Något som minns vad det hette och om det finns ett program, eller liknande, inför kommande VM:et?

En widget borde ju komma snart, vore smutt.

Edit: Microsoft har en sådan. Typiskt. http://labs.pcw.co.uk/2006/05/microsofts_worl.html

Sportbladets tävling Drömelvan är igång
http://dromelvan.aftonbladet.se

Jag har startat en liga, 99mac!

Senast redigerat 2006-05-31 09:39
1
Bevaka tråden