Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Foneros

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 01:02

Vilka är foneros här?

Jag beställde en router igår.

www.blifonero.nu
www.fon.com

nu är detta inte reklam, utan jag diggar iden som fan

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-06-10 01:28

Bra idé.

Detta skulle jag ha nytta av. Men det känns lite fel för mig att bli medlem då jag nog inte kan bidra själv - såvida inte rådjuren, älgarna och grävlingarna vill koppla upp sig på mitt nätverk. :/

Ja, jag bor ensligt på landet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 01:48

och.. dela... vem vet.. om några år så kanske du bor i stadskärnan beställ hem en nu

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-06-10 20:43

så fort jag får min router, som jag beställde för en vecka sen eller så, så blir även jag en fonero.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 22:43

Själv hade jag nog tänkt vänta tills Fons egna router kommer ut. Den ser riktigt bra ut:
http://blog.fon.com/se/archive/foneros/fler-gratis-fonroutrar-till-dem-som-bor-i-stockholm.html

Diggar idén helt klart.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-14 18:59

Jag är en fonero. Jag kan även tipsa er som är Stockholmare att ni kan få en gratis router.

http://blog.fon.com/se/archive/foneros/fler-gratis-fonroutrar-till-dem-som-bor-i-stockholm.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 00:36
Ursprungligen av rhesus:

Jag är en fonero. Jag kan även tipsa er som är Stockholmare att ni kan få en gratis router.

Hämtade min router idag. Kan man på något sätt ställa in så att man slipper logga in igen om datorn har varit avstängd ett tag?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-16 10:25
Ursprungligen av JohanB:

Hämtade min router idag. Kan man på något sätt ställa in så att man slipper logga in igen om datorn har varit avstängd ett tag?

Det ska tydligen komma en uppdatering av firmware i Juli som tillåter dig att skapa två SSID, ett privat som du kan köra själv på utan att logga in samt det öppna FON_HotSpot.

Förut har det gått att lägga upp lokala användare också, men det verkar inte fungera numera...

För mer info, kolla forumet på: http://boards.fon.com/index.php

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2006-06-15 22:31

Bra idé! Nu är jag reggad... Hoppas jag kan lägga vantarna på en av ovan nämnd routers så jag också kan bli en foneros.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2006-06-16 11:59

Fick mejl om att jag var välkommen att hämta ut. Så fredagen den 23:e blir jag också en fonero. Dom har tydligen fler för dom som är intresserade.

Hej Cihan!

Du är välkommen att hämta en FON-router!

Denna kan hämtas ut klockan 18:00 alla dagar (utom måndag, tisdag och onsdag
nästa vecka!) på FON's kontor på rehnsgatan 20 i stockholm (T-bana
rådmansgatan). Återkom vilken dag du kan komma och hämta!

Om du tror det finns andra som skulle kunna vara intresserade av att få en
FON-router och dessa bor i stockholm innerstad eller närförorter så kan de
maila mig. Viktigt är att de har varit inne och läst om FON på
www.blifonero.nu och är insatt i vad FON är och vart FON idag står. Jag vill
i sådana fall ha följande information:
- Namn
- Adress där FON-router kommer placeras
- Telefonnummer
- E-mail

Vänliga hälsningar,
Ralf

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-16 12:10

Jag har anmält mig nu, får se vad som händer.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2006-06-22 01:50

Då är den första (så vitt jag vet) FON HotSpot'en i Flemingsberg igång. Även om signalen är svag så går den att nå från perrongen på Stockholm/SYD. Körde runt och testade lite på eftermiddagen.

Hoppas att fler ploppar upp som svampar överallt.

Tack Costas, det är din förtjänst att jag är en foneros.

Mvh/Cihan

Beställde just en dosa, första gången jag köpt något efter att ha klickat på en "icke Apple reklambanner" :eek:, vad jag kan minnas iallafall.
Det skulle ta 3 veckor för den att masa sig hit, sen är man Linus!

Såg att det fanns en till i södertälje sen innan, trist att inte vara först

Undrar om man gjort något galet då man intygat att man har rätt att dela ut sin Glocalnet-lina...

Har ni haft trafik på era?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-23 17:24
Ursprungligen av kitesurf:

Har ni haft trafik på era?

Ingen har surfat på min. Jag borde få lite trafik då min accesspunkt når till 2 restauranger/barer, ett café och ett gym här i närheten men jag tror inte folk vet om att FON finns ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-23 16:04

FYI så skänker fon ut gratis routrar

kika in på
http://www.blifonero.nu/koep-traadloest-bredband-fon-router.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-23 20:41

jag har surfat på 2 st.. var och hälsade på min farmor som bor i rinkeby i norra sthlm, och där hade en granne FON. Snacka om att farmor såg irriterad ut när jag plockade fram laptopen

1
Bevaka tråden