Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADC skickar fortfarande Power-PC skivor.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-13 11:30

Upptäckte idag att Apple fortfarande skickar Power-PC verisoner av Mac OS Tiger till ADC medlemmar. Är inte det lite konstigt?

Jag tänkte boota från min nyaste Mac OS skriva vilken jag fick från Apple igår, men icke. Jag kan ju lika gärna slänga mina skivor eftersom jag bara har intel. Visst jag har en Mac OS (Intel) skiva som följde med datorn men endå. Pengar för ADC, pengar för en intel burk och sen kan man inte ens få mjukvara som passar den hårdvara som man har köpt från Apple. Sen skall vi inte snacka om allt push från Apple själva att snabba på med övergången till Intel, vore bra ifall de gjorde det själva.
Dåligt tycker jag.

(Ursäkta jag var tvungen att klaga lite )

Har du köpt en dator med intel-processor så ingår Mac OS X Tiger precis som du skriver. Varför behöver du två stycken? Kan du inte bara ta en kopia?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 12:06

Det förvånar mig inte... Apple skickar ju med TechTools för Quad-G5:an's Apple Care paket. TechTools man får med funkar enligt uppgift inte ens på denna maskinen (jag kan inte starta från TechTools-skivan i varje fall).

Bra jobbat av något klappträ på bygget

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-06-16 07:27

Du kan vara glad att du får skivor. Alltid kul att ha nått att hänga på väggarna.

1
Bevaka tråden