Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4/1,67 till MacBook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att lämna tillbaka min hempc (PB G4/1,67Ghz, 1,5Gb 15") i frmån för en ny MacBook. Ska nu byta jobb och får då välja mellan att köpa ut datorn för ca: 18000:- alt lämna tillbaka den.

Har någon gjort ett liknande byte? Kommer jag upppleva någon prestandaskillnad? I så fall hur? Har själv testat Photoshop CS via rosetta på en MacBook / 2.0Ghz, 1Gb, utan att den kändes slö. Video kör jag Final Cut E, och det borde ju Apple se till att maximera för Intel..

Jag är själv inte särskilt förtjust i glossy-skärmar, men man vänjer nog sig. Det är mer prestanda vid bildbehandling och videoredigering jag funderar på..

/jens...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-06-13 10:14

Jag ser det som så här... som nybliven ägare till en Blackbook. Okej Photoshop, InDesign, GoLive och Illustrator flyter inte riktigt som på min Dual G5 1.8GHz. Men de funkar och den dagen man får tillgång till CS3 då jäklar blir det skillnad. Särskillt om vi snackar PB G4 på 1,67 MHz... Jisses säger jag bara. Att köpa loss en gammal slö G4a för 18 000!!!! Aldrig i livet.

Vad det gäller final cut så ber jag någon annan svara på den frågan. För när det kommer till Apples Pro apps (vet inte hur de klassar express) så supportar man inte grafikkretsen i Macbooken. Vad jag kunnat se på nätet så funkar aperature och Final Cut utmärkt på Macbooken, men om slutresultatet inte blir som du förväntat dig så kan du inte gnälla hos Apple... eftersom de programen inte "stödjer" GMA950-kretsen.

Som sagt detta var mest vad jag tror... jag säger inte att det är så. Hoppas någon annan som är mer insatt kan räta ut detta åt dig.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-06-13 13:39

Du köper en ny MacBook Pro 2.0GHz för 19595:- inkl moms, för all del bara 512kB. Men fortfarande så mycket annat som saknas på din PowerBook G4.

Ursprungligen av frazze:

Du köper en ny MacBook Pro 2.0GHz för 19595:- inkl moms, för all del bara 512kB. Men fortfarande så mycket annat som saknas på din PowerBook G4.

Är mycket medveten om vilket prisläget är. Vet inte om en macbook pro ger mig så mycket mer än en macbook. För prisskillnaden mellan dem kan jag slänga in minne + en extern 20" skärm. Jag är inte intresserad av 3D spel. Jag redigerar film och pysslar med foto samt redigerar och layoutar läromedel via min lilla firma. Det handlar till stor del om Adobes creative suite, som jag självklart uppdaterar till 3 då denna version kommer. Som jag ser det borde macbookens processor klara av samma arbete som pro..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-06-14 10:07

Jag ber att få be om ursäkt för att jag inte läste ditt inlägg fullt ut. Jag ber också om ursäkt för att jag inte gav ett sånt bra (mot)förslag. Så om man ser till en MacBook så verkar ju ditt företag ännu längre bort från ett troligt köp från din sida. Investera i utgången teknologi känns mycket svårt att motivera helt enkelt (i mina ögon).

1
Bevaka tråden