Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20:e Juni VM: Sverige - England

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll gäller det! Hur tänkte ni se matchen?

Jag tänkte försöka hitta något ställe i Göteborg med storbildstv och ett par kalla öl - måste väl vara optimalt för en kväll som detta?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-20 10:01

Det blir hemma på tjock-TV:n via comhems digitala utsändning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-20 11:26

På pub med vänner i Götet, kanske nere vid Operan.

Kan rapportera från 99mac ligan på Drömelvan:
Dundra United dan09kar 165p
Swedish Rovers williamwm 151p
Johansson laternamedica (P) 149p

Det är riktigt jämnt och vi tre tappra väntar spänt inför slutspelet.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2006-06-20 12:23

En annan ligger i hårdbantning så det blir några glas kallt (vatten) framför radiolan.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-20 12:32

Det blir hemma vid min "lilla" 50"-tv som jag blev pålurad av en granne som flyttade utomlands. Ett antal folköl ligger på kylning.

Förra matchen såg jag i Rålambshovsparken men där hade man behövt teleskop för att se bollen. Stämningen var hög dock.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2006-06-20 12:40

I Göteborg vid Kajskjul 8 är alltid bra! I'll be there!

Vill man även käka och boka plats finns det menyer och grejer på www.kajskjul8.se

Ser matchen över hela jäkla vardagsrumsväggen i goda vänners lag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 14:13

…på tjock-TV:n via comhems digitala utsändning.

Som omodern analog TV-tittare får jag se alla mål tre sekunder för dig, även hemma i soffarn framför en hyfsat tjock TV som borde gå ner ett par kg i vikt.

Kan man tvångsbanta en TV?

Förresten, när slår startskottet för matchen av?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-20 14:40
Ursprungligen av Erik.dv:

Förresten, när slår startskottet för matchen av?

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/index.html
Klockan 21.00
Tiderna är samma som svenska.

Sverige förlorar knappast. England är redan klara för finalspelet och Svennis har plockat bort ett antal nyckespelare för att undvika skador och gula kort. Han tar säkert bort Rooney också efter ett tag - av samma skäl.

Motivationen är nog inte den bästa hos engelsmännen. Plus att dom har det i bakhuvve att dom bara fått smörj eller spelat oavgjort mot oss de senaset 38 åren. Sån't gör idrottsmän nervösa...

21.00 då slipper du miljontals timmar försnack...

Sitter på plats i tyskland.. ikväll gäller det. Paraguay matchen var magisk att uppleva på plats.

Jag tippar (lågoddsigt) på oavgjort 1-1.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 16:05

Slipper gärna allt skitsnack kring fotboll, 21:00 it is

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-06-20 16:53

Denna match blir det till att titta på hemma framför TV.
Men den förra matchen mot Paraguay, såg jag på Olympiastadion i Berlin.
Det var en otrolig stämning och nästan bara de svenska fansen hördes.

Edit: Ändrade från Olympiastadium

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-06-20 17:17

Syrran ringde från London för en stund sen. Där börjar matchen redan kl 20.00.
Lite fubbigt, tycker jag. Då vet de ju halvtidsresultatet redan innan matchen börjar

Enligt syrran är det i engelska media mycket snack om att England inte har slagit Sverige sedan 1968. Jag sa åt henne att inte hänga ut den svenska flaggan om Sverige vinner igen.

Hoppas England vinner, så VM-snacket kan få ett slut på fikarasterna någon gång.

*duckar och springer*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 20:17

Syrran ringde från London för en stund sen. Där börjar matchen redan kl 20.00.
Lite fubbigt, tycker jag. Då vet de ju halvtidsresultatet redan innan matchen börjar…

Precis! Timetravel!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-20 20:25

Själv avnjuter jag matchen på min 36" widecreen-tjockis. Hade lite planer på att fixa kablage till projektorn, men det blev aldrig av i tid.

Jag vill också skryta och verka viktig:

Jag ska se (tvingad av familjen) matchen på min hyperdypersuper 28" Panasonic, inköpt -88 för 32000. Den har faktiskt SVHS!

Tänkte koppla in min 78" plasma, men det är för långt till förrådet.

Förlåt, men mitt riktigt dåliga och dryga humör lockas alltid fram av fotbollsvm.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-21 09:45
Ursprungligen av Leftrustle:

Förlåt, men mitt riktigt dåliga och dryga humör lockas alltid fram av fotbollsvm.

Ett förslag är ju att du undviker att läsa (och delta i) trådar som handlar om just fotbolls-vm då. Det är väl ingen som tvingar dig. Det är så tröttsamt med de som ska dryga sig med "jag bryr mig minsann inte om fotboll för jag har sååå mycket viktigare saker att bry mig om". Söker ni uppmärksamhet? Who cares?

Ursprungligen av Leftrustle:

Ha-ha, har ni inte sett tyskarna spela i år? De är grymt bra.

Ja, mot tyskarna har vi nog inte så mycket att sätta emot. Men jag hoppas på en rolig match

Hm, det känns inte riktigt lika kul att sitta ensam med en punk som det var att hänga på The Brass Monkey i Taipei för drygt en vecka sedan. Helt klart bättre drag där. Finns inga Taiwaneser med Zlatantröja i mitt vardagsrum. Bara en trött hund.

2-2 Vilken match!!

Jo den var rolig att se... fast ett par svenska mål till istället för ribbskott hade varit skoj - men lördag blir det spännande igen... kan sverige slå tyskland på hemmaplan i VM? Det är bara att hoppas... jag har ingen aning om hur de spelat innan Tyskland alltså.

Sverige har inte vunnit mot Tyskland på tävlingsmatch sedan 1958. Och nu har Tyskland hemmamatch...

  • Medlem
  • 2006-06-21 00:25
Ursprungligen av capojava:

Sverige har inte vunnit mot Tyskland på tävlingsmatch sedan 1958. Och nu har Tyskland hemmamatch...

Å andra sidan har vi inte mött dem så överdrivet många gånger sedan dess heller; det låter lite värre än vad det är. Visst kan vi slå Tyskland, men då måste Isaksson rädda några bollar också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-21 01:20

Jag tror faktiskt att sverige har stor chans att spöa Tyskland, om isaksson har lite tur på sin sida och att Sverige spelar som i andra mot england så vinner vi, tror att Michael Balleåk, Miroslav Käse, Bastian Schwinstia får jobba hårt om dom ska fixa det..

Jag säger 2-1 till lagomland..

Ha-ha, har ni inte sett tyskarna spela i år? De är grymt bra.
Jaja, det gör det i och för sig roligare när vi faktiskt vinner över dem! För det går nog, precis som ni säger. Men det kommer att vara sjukt svårt tror jag. Som tur är har de liiite svårt bakåt. Men om Isak ska fortsätta så där så är det ju bara för Klose&Co att fortsätta sin långskottsparad från tidigare matcher. Usch.

Är det bara jag som störs (eller snarare roas) av Staffan Lindeborgs härliga engelska uttal...

Han uttalar "Rooney" som om det stavades "Roney".

Och "Cole" blir något i stil med "Keuul" (omöjligt att beskriva uttalet, men det blir mer "u" än "o" i alla fall, och det låter kul när han säger det, tycker jag)

Och var det inte han som, för några år sedan, envisades med att uttala "Darius" som "Därajus" (med betoning på "aj")?

Segerfirande? Javisst ja... Sverige vann med 2-2.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,845333,00.html

1
Bevaka tråden