Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra tyska webbutiker?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 15:07

Köpte häromåret en viddjokamera från Tyskland eftersom den var 30% billigare än här, och frakten var nästan ingenting.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken webbutik det var. Kan någon rekommendera några som är pålitliga, snabba, bra, billiga, osv?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 15:21

tammeschutton om det inte var den jag köpte från...
Tack!

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-06-30 15:33

Hur vet man vad frakten kostar?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 15:45
Ursprungligen av Mattias L:

Hur vet man vad frakten kostar?

Om det inte står på sajten, så får man väl maila och fråga dom.

Deutsche Post är rätt hårda, beställde en mixer till mina skivspelare för några år sedan. Paket upp till 32kg kostade 25Euro o skicka inom zonområdet där Sverige låg.

Det är lite billigare än vad svenska Posten tar va, tog 4-5 dagar för paketet att komma fram.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 15:55
Ursprungligen av Jürgen B:

Deutsche Post är rätt hårda, beställde en mixer till mina skivspelare för några år sedan. Paket upp till 32kg kostade 25Euro o skicka inom zonområdet där Sverige låg.

Det är lite billigare än vad svenska Posten tar va, tog 4-5 dagar för paketet att komma fram.

Om jag inte minns fel, skickades inte min filmkamera med vanlig post, utan med nåt åkeri. Det gick i alla fall snabbt, kostade inte så mycket att jag ens kommer ihåg det, och levererades vid dörren. Men mitt minne är ju inte som det var förr....

EDIT: I vart fall var det då så billigt att jag trots frakten sparade nånstans 1000-1500 spänn. Men det kan ju vara annorlunda idag.

http://www.geizhals.net/

Sticker in med ett tips om en tysk "Pricerunner". Kalasbra när man letar låga priser!

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-06-30 17:44

Ursäkta en "dum" fråga... Betalar man tull och svensk moms när man köper från tyskland? Jag tror inte det, men blev plötsligt osäker...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-30 17:48
Ursprungligen av Mattias L:

Ursäkta en "dum" fråga... Betalar man tull och svensk moms när man köper från tyskland? Jag tror inte det, men blev plötsligt osäker...

Nej. EU-moms, och jag tror inte det är nån tull heller. I vart fall betalade inte jag nån. Har dock en känsla av att tullen varken hinner, kan eller vill även om dom kanske har möjligheten.

Stämmer. Inom EU råder frihandel, inga tullar förekommer!
Som privatperson betalar man momsen i det land man köper från. Tyskland har i dagsläget 16% moms (sverige har 25%).

1
Bevaka tråden