Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lika bra att jag säger det nu...

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om 15 timmar står jag inför prästen och säger ja till min flicka och blivande fru Kristina.
Jag blir faktiskt glad av tanken märker jag nu när jag äntligen får slappna av lite innan sängen. Dagen har varit minst sagt hektiskt med alla gäster som anlänt.
Visserligen har vi ett minibröllop men ändå.

Men jag misstänker att morgondagen kommer bli snäppet värre.
Men jag förväntar mig en vacker dag både väder och sinnesmässigt.

Förslag på var bröllopsresan ska gå emottages tacksamt, vi har själva tittat på Sydamerika, Costa Rica, Afrika, Thailand, Vietnam men kan inte bestämma oss.
Vi ska resa tillsammans med våran som nu är 1 år men kommer vara nästan 1 1/2 år när resan går av stapeln.

God natt. Nästa gång jag tittar in här är jag Herr Hedman.

  • Medlem
  • 2006-07-01 00:30

Grattis! Själv är jag frånskild.

Men min bröllopsfest var den bästa fest jag har varit på.

Nu har jag en ny "fru" som jag har barn med. Bäst!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag blir faktiskt glad av tanken märker jag nu när jag äntligen får slappna av lite innan sängen.

Efter bröllopet blir det inte mycket avslappning i sängen hoppas jag...

(Ursäkta det grabbiga inlägget men det är svårt att låta bli)

Grattis Herr Mattias Hedman!!!
Hoppas bröllopet blir strålande kul och njut av ögonblicket!

  • Medlem
  • 2006-07-01 01:07

Det var som tusan, grattis förfan.. Hoppas det inte hindrar oss från att ta några öl igen tillsammans i framtiden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-01 01:26

Grattis herr Hedman!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-01 02:45

Grattis och så.

Men att binda sig till samma kvinna för resten av livet.... Ja du. Någon måste ju säga det.
Är det så smart?

Må ni leva lyckliga i alla edra dagar

Senast redigerat 2006-07-01 11:27
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-01 08:05

Bijan, om man hittar rätt så är svaret ett rungande ja.
Edit: Och om man ångrar sig så ligger det ju i tiden att bara skita i allt och skilja sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-01 11:15

Härligt att höra bröllopsklockor klinga i forumet...
Grattis och hoppas det blir en fin dag!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-01 11:40

Ber att få framföra mina djupt kända kondolean... f'låt, gratulationer.
Det är ju skönt att du äntligen kan få slappna av i sängen. Slappna inte av överallt bara, hehehe....
Bortse från "Bijans" kommentar. Så resonerar bara folk som vet att dom har så dålig karaktärsstyrka att dom inte klarar av att vara lojala mot nån annan än sig själv.
Giftermål is the shit!!!
Men "Herr" har du varit hela tiden.

Danne

PS: Får jag ge ett tips? Så gott som alla gifta gubbar jag känner refererar till sin äkta hälft som "frugan" eller "käringen" eller nåt. Jag säger alltid "hustrun" eller "min hustru". Känns bättre, och är enormt uppskattat av både hustrun själv och folk jag säger det till.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-01 12:13
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Sydamerika, Costa Rica, Afrika, Thailand, Vietnam men kan inte bestämma oss.

Costa Rica är fint. Hyfsat billligt, gröna regnskogar och underbara stränder med bra surfing och dykning. Gratis sjukvård och Costa Ricanerna, ticos/ticas som de kallar sig, är väldigt trevliga. Rekommenderas

Så det är ungkarlsbegravning idag?
Allvarligt så ber jag att få skicka hjärtliga gratulationer både till dig och till det blivande offr... eh... frun

Killar, nu ska vi inte vara sådana..

Grattis Herr Hedman!

(Hoppas tanten låter dig titta in här efter brölloppet)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-01 14:43

Lika bra att han inser att livet är slut nu. Det är färdigknattrat på 99mac nu.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-01 14:44
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Förslag på var bröllopsresan ska gå emottages tacksamt, vi har själva tittat på Sydamerika, Costa Rica, Afrika, Thailand, Vietnam men kan inte bestämma oss.

God natt. Nästa gång jag tittar in här är jag Herr Hedman.

Skriver det här när du har 20 minuters ungkarlsliv kvar....
Jag har ju bott i Vietnam några år, och har bl.a. en kund som är en av deras största "inbound tour operators", dvs en resebyrå som arrangerar resor i Vietnam (och resten av Sydostasien) åt utländska resebyråer. Dom har kontor i Laos, Kambodja och Myanmar också, och syr ihop resor där med.
Om det kan vara nåt, hör av dig. Tänk ut en budget först, så ska jag skicka vidare till bolagets VD som är en gammal bekant.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-01 14:52
Ursprungligen av Danne V:

Skriver det här när du har 20 minuters ungkarlsliv kvar....
Jag har ju bott i Vietnam några år, och har bl.a. en kund som är en av deras största "inbound tour operators", dvs en resebyrå som arrangerar resor i Vietnam (och resten av Sydostasien) åt utländska resebyråer. Dom har kontor i Laos, Kambodja och Myanmar också, och syr ihop resor där med.
Om det kan vara nåt, hör av dig. Tänk ut en budget först, så ska jag skicka vidare till bolagets VD som är en gammal bekant.

Om jag skulle drista mig till att gifta mig, kan du fixa ett sånt paket till mig också?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-01 14:55
Ursprungligen av Konrad:

Om jag skulle drista mig till att gifta mig, kan du fixa ett sånt paket till mig också?

Visst. Men du behöver inte gifta dig. Enda kravet dom har är att få betalt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-01 15:03
Ursprungligen av Danne V:

Visst. Men du behöver inte gifta dig. Enda kravet dom har är att få betalt.

Det lät som om du kunde fixa speschöl prajs...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-01 15:26
Ursprungligen av Konrad:

Det lät som om du kunde fixa speschöl prajs...

Nä, det vill jag inte eftersom jag varken har mandat för det eller skulle bli särskilt poppis hos honom. Men det är inte fy skam att få direktkontakt med en kille som bott i Vietnam sen 1990 (?) och driver en av deras största byråer. Vad du och han sedan kan göra eller inte göra är upp till er. Det kanske t.o.m. kan vara så att han säger "nej tack" om han har för mycket att göra. Å andra sidan kanske han ser en öppning i Skandinaviska marknaden och anstränger sig extra.

Men det är alltså en "inbound operator" vilket innebär att han inte ordnar biljetter TILL Vietnam, utan fixar "bara" allt annat när man väl kommit dit. Tror jag. Dom har ju ett kontor i Moskva som skickar ner massvis med Ryssar, så dom kanske, kanske kan ordna flyget också - troligen med Areoflot som ju har en ganska vass och modern flotta på internationella linjer nuförtiden (Airbus, Boeing och några fräscha Ilyushin). Inte som när jag flög med dom, när grejerna hängde ihop med tejp och ståltråd.

Sorry, detta blev lite OT.....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-07-01 14:49

Grattis!
Om jag räknar rätt, är det inte många minuter kvar tills vigseln!
Stor stund i livet - njut!
Det häftigaste (nästan) med vårt bröllop var att se alla människor, vänner och släkt, samlade _samtidigt_. Märklig känsla.

Kan för övrigt rekommendera Fiji, dit vi reste i samband med en resa från Australien till USA. Med barn. Fijianerna var otroligt barnkära och det var inga problem att ha en lugn och avslappnande semester.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-07-02 07:25

grattis!

Stort grattis!

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-07-02 10:23

Jag trodde också det var special price på gång. Är du säker på att du inte kan ordna det? Kanske kan du vifta lite med ögonfransarna och säga "me love you long time"?

Jag tackar för alla gratualltioner.
Sitter här på altanen i skuggan och njuter av dagen.

Dagen igår blev precis så bra som jag hade hoppats på.
Målet var ett litet familjärt och uppsluppet bröllop.
Vi fick till det precis så.

Att tvinga 30 gäster till att gå en 20 minuters skogspromenand för att sedan bli överrodda till en ö gjorde sitt till för deras "teambuilding".
Vädret var perfekt om än lite blåsigt.
Festen sedan.
Jag vet att jag hittat rätt kvinna - vi gifte oss på 10 års dagen.

Sedan är det bara fegisar som inte gifter sig.

Danne V - du hamnar i riskzonen för att hjälpa till jag tackar ödmjukast för erbjudandet.
Jag låter bara Kristina prata lite Veitnamesiska med honom så löser sig eventuella "jag har inte tid"-argument.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-07-02 13:08
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag vet att jag hittat rätt kvinna - vi gifte oss på 10 års dagen.

Sedan är det bara fegisar som inte gifter sig.

Jo, dom e fegisar.
Men tio års testkörning är väl inte sådär väldigt modigt heller.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Danne V - du hamnar i riskzonen för att hjälpa till jag tackar ödmjukast för erbjudandet.
Jag låter bara Kristina prata lite Veitnamesiska med honom så löser sig eventuella "jag har inte tid"-argument.

Jo, snubben är egentligen tysk, men snackar flytande vietnamesiska, så det kanske skulle funka.
Är frugan vietnamesiska månne? I så fall, hälsa henne att "chuch mung danh từ! Toi muon nhieu may manh cho chi va chong cua chi, va nhieu con trai con gai".

Edit: Alltså, om hon är bra på vietnamesiska så garvar hon nog åt mitt valhänta försök, men hajar säkert ändå.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-02 12:01

Grattis i efterskott, nu hoppas jag att det var en Apple-logo på ringen du gav henne vid altaret.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-02 13:23

Hehe, kul att höra att allt gick bra! Varför inte åka till Hawaii?

Ska höra med Kristina sedan om du snyftade lite vid altaret.

Grattis!

Nej hon är inte vietnamesiska hon är lika svensk som jag men har bott 3 år i Vietnam hon och hennes vänner där utvecklade ett eget litet språk som de använde en störtskön blandinng mellan vietnamesiska och svenska som hennes vänner där borta fortfarande pratar och jag som svensk faktsikt kan förstå det är otroligt facinerande.

Ja, men va fan jag gjorde det i alla fall och det är inget lättvindligt bröllop så vi kommer skiljas om ett halvår.
Hon pratar tyska ännu bättre...

Snyfta? Jag stod och fånlog och hade svårt att prata, höll på att säga fel på kristinas andra namn men lyckades korrigera mig... Marieaaa....

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-02 19:17

Du kanske blandade ihop henne med någon anna?

Bevaka tråden