Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fakturera bilresor. Hur mycket är rimligt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vid uppdrag åt kunder blir det också en del bilresor. Hur mycket är rimligt att fakturera per mil?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-01 10:34
Ursprungligen av Ian Curtis:

Vid uppdrag åt kunder blir det också en del bilresor. Hur mycket är rimligt att fakturera per mil?

För själva bilkostnaden är 30:-/mil idag en ganska vanlig ersättning. Om du vill/kan ta ut någon sorts "timpeng" för tiden du sitter i bilen är väl upp till dig och din relation/deal med kunden.
Vanligtvis brukar man kanske baka in den tiden i timpriset för uppdraget.

Ursprungligen av kjelle:

För själva bilkostnaden är 30:-/mil idag en ganska vanlig ersättning. Om du vill/kan ta ut någon sorts "timpeng" för tiden du sitter i bilen är väl upp till dig och din relation/deal med kunden.
Vanligtvis brukar man kanske baka in den tiden i timpriset för uppdraget.

Som du beskriver gör jag som fotograf.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-06-28 19:34

Känner många som tar ut 39kr/mil +moms....

Jag tar 35 plus moms. Men jag kör sällan längre än 5-7 mil på uppdrag, enkel väg. Längre resor skulle jag nog vilja ha mer för, eftersom resan då blir en större del av helheten. Man kan ju också ha i åtanke att man får dra av 18 kr per mil på skatten sen.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 21:19
Ursprungligen av Ian Curtis:

Vid uppdrag åt kunder blir det också en del bilresor. Hur mycket är rimligt att fakturera per mil?

30-40 kr per mil samt halva det ordinarie timarvodet brukar höra till det normala.

30 - 40 kr per mil brukar jag ta.

Och:
Halva timarvodet för tiden, om jag inte reser i samband med en "heldag" (som har ett fast pris även om den blir lång...)

/Magnus

Håller med om att 30-40kr/mil + en reducerad timpeng är rimligt. Som någon skriver så måste man ju komma överens på förhand dock.

1
Bevaka tråden