Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa på toa?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-24 20:13

Pratade med en person i veckan som berättade hur skönt det var att sitta på toa och surfa...
Är det bara jag som tycker att det är jävligt snuskigt att ha med datorn in på toa? Inte riktigt lika illa som folk som äter (jo det finns) på toaletten men nästan.

Vad säger ni?

Skitäckligt.

Vad surfade han på ???

Kan nog medge att 12"-aren följer med in på muggen ibland precis som en tidning men det är inte direkt vanligt

Det bästa måste ju vara att chatta när man sitter och skiter

Ursprungligen av Laseranders:

Det bästa måste ju vara att chatta när man sitter och skiter

iChat A/V eller? :eek: uuurk...

Vad är AirPort annars till för?

*Väntar på vattentät iBook med inbyggda flytelement för användning i badet*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-24 21:36

Förutom att det är fel ur hygienisk vinkel så förstår jag det inte. Varför vill man ta bort fokus på något så underbart som att skita? Tårta på tårta liksom...

Ursprungligen av acke:

Förutom att det är fel ur hygienisk vinkel så förstår jag det inte. Varför vill man ta bort fokus på något så underbart som att skita? Tårta på tårta liksom...

Var förvarar du din tandborste?

Man sitter väl inte och skiter på datorn heller. Och när man är färdigskiten så tvättar man händerna innan man plockar med sig sin lilla 12" ut i köket...

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-09-25 13:12
Ursprungligen av David Molarin:

Var förvarar du din tandborste?

Man sitter väl inte och skiter på datorn heller. Och när man är färdigskiten så tvättar man händerna innan man plockar med sig sin lilla 12" ut i köket...

Mycket sant men jag håller inte i tanborsten när jag sitter o skiter heller!

Ursprungligen av kainen:

Mycket sant men jag håller inte i tanborsten när jag sitter o skiter heller!

På min kropp sitter händerna och röven ganska långt från varandra...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-30 23:42
Ursprungligen av David Molarin:

På min kropp sitter händerna och röven ganska långt från varandra...

Jaså? Hur torkar du dig sedan om händerna sitter långt ifrån din röv?

Jag som tycker det är viktigt att göra rent tangentbordet och musen. Folk som tar med sig datorn på dass, tja, kan inte se bakterier som ett problem.

Personligen är jag noga med min hygien, därmed lite extra försiktig. Så ingen Powerbook på dass här inte!

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Personligen är jag noga med min hygien, därmed lite extra försiktig. Så ingen Powerbook på dass här inte!

Det löser jag genom att hälla upp en kungsvatten/salubrin-lösning i bidén. så när man är färdig på dass så doppar man sin powerbook däruti. Men man måster vara snabb så man inte får kortis (eller kungsvatten på fingrarna).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-25 19:46
Ursprungligen av kainen:

men jag håller inte i tanborsten när jag sitter o skiter

Det gör jag! Alltså borstar tänderna medan jag sitter på holken. Kallas äkta multitasking. Det är ju så tråkigt att borsta tänderna, så mycket bättre att kombinera det med en skön och rogivande aktivitet. (vilken "bekännelsetråd" det här börjar bli)

Edit: För att återgå till ämnet: dock tveksam till att ta med powerbooken, dels har den gamla maskinen redan knäckta gångjärn, dels är den så obehagligt varm undertill... Kräver att man är påklädd...

Ursprungligen av IngoX:

Edit: För att återgå till ämnet: dock tveksam till att ta med powerbooken, dels har den gamla maskinen redan knäckta gångjärn, dels är den så obehagligt varm undertill... Kräver att man är påklädd...

Naturligtvis har man inte datorn i knät när man brummar. Jag har en liten trevlig pall perfekt för ändamålet. Det är dock inte ofta jag har med mig datorn, oftast då jag spelar poker och inte kan avbryta...

Ursprungligen av IngoX:

Det gör jag! Alltså borstar tänderna medan jag sitter på holken. Kallas äkta multitasking. Det är ju så tråkigt att borsta tänderna, så mycket bättre att kombinera det med en skön och rogivande aktivitet. (vilken "bekännelsetråd" det här börjar bli)

Jag kan rekommendera tandborstning i duschen annars, det är en effektiv multitasking (förutsatt att man duschar samtidigt )

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan rekommendera tandborstning i duschen annars, det är en effektiv multitasking (förutsatt att man duschar samtidigt )

Gäller att hålla tungan rätt i mun så man inte kombinerar duschning med tarmtömning :eek:

Ursprungligen av Andersson:

Gäller att hålla tungan rätt i mun så man inte kombinerar duschning med tarmtömning :eek:

Hur mår din mage?
:rolleyes:

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan rekommendera tandborstning i duschen annars, det är en effektiv multitasking (förutsatt att man duschar samtidigt )

Kanske göra "en Kramer" och tillbereda ett litet måltid därinne? (inbyggt avfallskvarn rekomenderas)

Ni e tammefan inte kloka........

Måste erkänna att jag också har haft med mig iBooken på toa. Tvättkorgen är en bra plats att ställa den på HAHAHAHAHA.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2006-07-29 23:16
Ursprungligen av Panic:

Måste erkänna att jag också har haft med mig iBooken på toa. Tvättkorgen är en bra plats att ställa den på HAHAHAHAHA.

Kan bara hålla med. Min Powerbook 12" följer titt som tätt med in på holken.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag kan rekommendera tandborstning i duschen annars, det är en effektiv multitasking (förutsatt att man duschar samtidigt )

Kan varmt rekommendera att man passar på att raka sig samtidigt som man duschar

En annan sak on-topic.
Har ni inte märkt att badrummen tenderar att bli mer och mer som små Spa'n där man slappnar av, dricker öl, badar och läser. Folks behov av att få vara ensamma blir bara större och större. Det återspeglar sig i förvandlngen av de traditionella "skithusen" till fullfjädrade "Hemma-Spa'n" (se inredningstidningar).... och.. handen på hjärtat.. .vill man inte ha med sin dator till sitt nya rum?

Konstigt ingen i denna tr[d skojar om "dasslock", men men.
Här är en seriöst menad dassgadget:
http://www.engadget.com/2005/12/08/rsstroom-reader-concept-prints-up-toilet-paper-news/

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-08-10 21:10
Ursprungligen av ru4real?:

... i förvandlngen av de traditionella "skithusen" till fullfjädrade "Hemma-Spa'n" (se inredningstidningar)

När tror ni vi får se en iMac eller en MacBook i badrummet, i inredningstidningen? Våren '07?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-24 22:23

Jag brukar alltid ta med mig powerbooken in på toa när man planerat att sitta där en stund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-24 22:29

Jag tror inte mina ögon...

Inga bajspartiklar i min dator! Händer dock att jag läser någon tattoo- eller datortidning

Enligt familjemyten är jag gjord i badrummet. Är det också äckligt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-06 10:32

Klart powerbooken slinker med in i badrummet då och då. Det blir bara läsning och slösurfning förvisso. Tidningsbordet har fel höjd och position för att man ska kunna skriva bekvämt...

Ni som tycker det är äckligt - vad gör ni när ni pratar i telefon och nöden tränger på? Lägger på...? "Hej då, älskling! Nu har jag viktigare saker för mig..."

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-10-06 15:36
Ursprungligen av rk:

Ni som tycker det är äckligt - vad gör ni när ni pratar i telefon och nöden tränger på? Lägger på...? "Hej då, älskling! Nu har jag viktigare saker för mig..."

Jag brukar säga, jag måste fixa en sak, jag ringer dig om 5min... Tycker att det är SKITotrevligt att prata i telefon medans man är på toaletten

Bevaka tråden