Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad heter filmen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-17 22:41

Slötittar/lyssnar just nu på en dokumentär om Mao Zedong. Eller 毛澤東 som vi käppkineser säger. Då kom jag ihåg en film jag såg för 7-9 år sedan om en utlänning (engelsman?) som blev fast i Kina under Boxarupproret och som fick fly över hela landet. Det var nån scen från en bro i Shanghai(?) som var lite av nyckelscen om jag inte minns fel, Jag tror också det var nån liten kinsesik kille inblandad åsså var det det traditionella snyftlyckliga slutet. Tror också det var nån ganska känd Hollywoodskådis (typ Tom Hanks) sopm hade huvudrollen.

Har letat på imdb.com utan resultat. Vad kan filmen heta? Kan ni ge länk direkt till en fungerande bittorrent vore det bra. (Hehehe...bara skojar)

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-17 22:52

55 dagar i Peking?

Det måste vara den här.

Edit: Crap, filuren hann före.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-17 23:03

...eller 12 år i Tibet?
Nädå...du menar denna: http://en.wikipedia.org/wiki/55_Days_at_Peking ?
Nej, filmen jag tänker på var gjord nån gång i slutet av 80-talet.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-17 23:26

Det är väl inte Shanghai Surprise med Madonna och Sean Penn?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-17 23:30
Ursprungligen av henil:

Det är väl inte Shanghai Surprise med Madonna och Sean Penn?

Nä, jag tror jag såg den. Var inte Penn en slags Amerikansk-Kinesisk Al Capone? Då är det inte den jag är ute efter....Fan, jag kanske har drömt ihop filmen. I så fall har jag ett j-gt bra manus på gång. Har nån telefonnumret till Spielberg?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-17 23:43

Aha!!!! När jag skrev "Spielberg" så började det rassla bakom ena örat på mig. Filmen heter "The Empire of the Sun" och gjordes av just Spielberg.
http://imdb.com/title/tt0092965/trailers-screenplay-E17876-10-2

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-18 00:20

Den handlar om 2:a Världskriget.

Åh fan Ben Stiller(!) är med i filmen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-18 02:10
Ursprungligen av henil:

Den handlar om 2:a Världskriget.

Jaja...WWII eller boxaruppror är väl ungefär samma sak. Bråk och bök.
Jag är glad att jag kom ihåg att det var en film och inte t.ex. ett flipperspel. Det är fanimej inte kattskit vid min ålder.:)

1
Bevaka tråden