Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Marathon

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg att Marathon: Rubicon X är tillbaka, nu för Mac Os X, Linux och XP.
Helt klart värt att testa och känna lite nostalgi. Den finns på
http://www.marathonrubicon.com/

/Infinity

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-19 14:53

Har du fått den att funka? Jag har skändligen misslyckats. Det enda resultat jag får är en dialogruta som säger att jag ska kolla att filerna "map blabla image blabla...." ligger i samma katalog som applicationen Rubicon. Problemet är att det inte finns nån application Rubicon. Rubicon ƒ är en mapp.

Aleph One

Det krånglad lite, men jag gjorde följande och då fungerade det:

Ladda ner Rubicon X data.
Ladda ner Aleph One, välj vilket operativsystem du använder (förhoppningsvis Mac OS X).
Lägg filerna från Aleph One i samma mapp som Rubicon X f.

Hoppas att det fungerar nu.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-20 08:28
Ursprungligen av Infinity:

Det krånglad lite, men jag gjorde följande och då fungerade det:

Ladda ner Rubicon X data.
Ladda ner Aleph One, välj vilket operativsystem du använder (förhoppningsvis Mac OS X).
Lägg filerna från Aleph One i samma mapp som Rubicon X f.

Hoppas att det fungerar nu.

Det är precis så jag har gjort men det hjälper inte. Jag få samma j....la dialogruta iallafall.

EDIT
OK, jag har löst det. Jag packade upp ziparkivet med BOMArchiveHelper.app istället för Stuffit Expander (jo, jag har v.8)

Nästa fråga: Vad gör jag med scripten som följer med Aleph One? Slänger dem i samma mapp som Rubicons scripts?

I Mac OS X så lät jag dem ligga kvar i mappen Rubicon X f, tillsammans med övriga filer och mappar.

Ursprungligen av Infinity:

Helt klart värt att testa och känna lite nostalgi.

Inte bara nostalgi - nytt också, härligt med texturer i högre upplösning, och animerade dessutom, wheee! Aleph One har visserligen funnits ute i några år, men så här pass användbart har det väl aldrig varit? *mys*

Nostalgi att köra Marathon 2 igen!!!
Men är det någon som kommer ihåg hur man gör för att själv välja level?
Jag vet att jag har kunnat det en gång för länge sedan.

Kommando-alt + New game

Tack för tipset!

1
Bevaka tråden