Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia N73 i sverige

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-28 22:47

Finns att köpa, jag har precis beställt min från komplett och då fanns det 7 st på lager. Återkommer med intryck när jag fått den. Sen kan jag tipsa om wayfinder också för er som inte känner till det. Schysst nav program till bra pris som funkar på alla möjliga telefoner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-29 11:51

Jag ser fram emot en hands-on-experience.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 10:34
Ursprungligen av nukethenick:

Finns att köpa, jag har precis beställt min från komplett och då fanns det 7 st på lager. Återkommer med intryck när jag fått den. Sen kan jag tipsa om wayfinder också för er som inte känner till det. Schysst nav program till bra pris som funkar på alla möjliga telefoner.

hej hur har det gått? har du fått den?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 22:49

Jag är också nyfiken på hur den är – funderar på att köpa den till min fru. Berätta, är du snäll!

Jag har fått min N73 och är väldigt nöjd. Vissa funktioner tar lite tid att starta, men för en smartphone känns den rapp och trevlig.
Jag har synkat den med macen i iSync med hjälp av Mactomster.de:s isyncplugin. Funkar klockrent.

Displayen är väldigt stor och bra, och telefonen känns hyfsat liten och smidig. Den är ungefär som SE K750 med skillnaden att den är en bit längre.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-16 22:49
Ursprungligen av Tobbe Sunesson:

Jag har fått min N73 och är väldigt nöjd. Vissa funktioner tar lite tid att starta, men för en smartphone känns den rapp och trevlig.
Jag har synkat den med macen i iSync med hjälp av Mactomster.de:s isyncplugin. Funkar klockrent.

Displayen är väldigt stor och bra, och telefonen känns hyfsat liten och smidig. Den är ungefär som SE K750 med skillnaden att den är en bit längre.

Jag avinstallerade sökfunktions programmet på telefonen och funkar nu mycket bättre är betydligt rappare.
Dessutom får du lite mer minne till annat som är trevligare att ha installerat.

Har också provat Exchange Server som också funkar klockrent även om Nokia säger att det inte ska fungera.

Kan du inte ta och testa en H.264 fil i QVGA och kolla om telefonen kan spela denna, det råder delade meningar om den klarar H.264 uppspelning nämligen.

En iPod video fil ala 320x240 i H.264 bör fungera som test material.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 17:38

kan man få lite hands-on bilder?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-19 21:29

Hitills så är intrycket mycket positivt. Till storleken så är den fickvänlig och jag känner aldrig att den är speciellt stor, och när jag väger in skärmens storlek så är det mycket yta/vikt på nallen eller hur man nu ska säga. En PXXX har aldrig varit aktuell av den anledningen att jag inte gillar att släpa runt på stora telefoner. Som telefon sett så är den riktigt bra, mottagningen är i toppklass och ljudet med. Högtalar funktionen fungerar bra, ljudet är nog lite sämre än i min k700i men fullt användbart. Kameran är bra, som alltid med sån pluttoptik så är det goda ljusförhållanden som krävs för bra resultat. Det är lite för många funktioner för att prata om alla, jag föreslår ett besök till en handlare i så fall. Däremot tror jag knappast att någon blir missnöjd med ett köp, menyerna är rappa (3ggr så snabb som M600 känns det som för mig iaf) och det är överlag en grymt bra lur.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 00:31

En dum fråga kanske ?? Frugan har köpt en N73 men hur får man in musik på själva minneskortet?
utan att behöva skikca deta BT och sedan flytta det mannuellt...man ser inte minneskortet när man kopplar det via BT, Finnes det program för Mac?

ska du skicka genom bluetooth så kan du ju välja "Bläddra på enhet" uppe i bluetooth menyn på datorn och har du då minneskortet i, ska du då kunna välja att bläddra på C: (telefon) eller E: (minneskort)

kopplar man in mobilen me sladd, så kan man på mobilen välja o ha den som minnesläsare eller vad det hette, kommer inte ihåg exakt, så är det minneskortet som visas automatiskt

  • Oregistrerad
  • 2006-10-31 17:09

Går i köpartankar, men hatar att skicka låtar med bluetooth....
Går det att få upp minneskortet på skrivbordet med medföljande USB-sladd(CA-53) ?
Och då kanske droppa musiken på minneskortet?

Ja, det kan amn, när du kopplar in den, så frågar nallen om du vill att den ska visas som minnesenhet på datorn, bara o välja det o den dyker upp som en enhet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-01 09:35

Nöjd med min, men har en fråga: Är det någon som har lyckats lägga över videofiler och se dem? Inställningar?

PLUS: Heiko skrev "Jag avinstallerade sökfunktions programmet på telefonen och funkar nu mycket bättre" – vad ÄR sökfunktionsprogrammet och hur tar jag bort det och vad förlorar jag på det? Vill förstås gärna ha en rappare telefon...

  • Oregistrerad
  • 2006-12-01 20:27
Ursprungligen av Genberg:

Nöjd med min, men har en fråga: Är det någon som har lyckats lägga över videofiler och se dem? Inställningar?

PLUS: Heiko skrev "Jag avinstallerade sökfunktions programmet på telefonen och funkar nu mycket bättre" – vad ÄR sökfunktionsprogrammet och hur tar jag bort det och vad förlorar jag på det? Vill förstås gärna ha en rappare telefon...

Under programhanteringen finns det en hel del program som är förinstallerat.
Där kan du plocka bort de program som du vet med dig inte behöver.
Sökfunktionen är ett sådan program som tar både pltas och suger resurser från telefonen.
Det du förlorar är att söka olika filer på enklare sätt som Spotlight i macen.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-03 12:41

1.Jag undrar vad ni tycker om knappsatsen? Jag läste på något forum att man ofta kommer åt de avlånga silver-sidoknapparna när man ska skriva sms. Är det något ni upplever? (eftersom jag skriver många sms per dag så måste detta funka smidigt.)

2.Går det att synka mac med usb-sladden eller är det bara bluetooth som gäller?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-03 20:34

Var inne på Nokias hemsida och läste om telefonen. Vad som slår mig mest är hur lite det handlar om telefonen som telefon och hur mycket det skrivs om kameran. Samma sak när jag besöker affärer. Är det bara jag som tycker att det är minst sagt lite märkligt?

1
Bevaka tråden