Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råd inför Försäljning av mac…

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-29 07:42

Jag har en annons ute på min PM G5 & fått ett svar där köparen vill att jag skickar maskinen till en musikaffär i stan där han bor så han kan kolla den innan köp. Alla kontaktuppgifter stämmer, hemsidan visar att han är seriös & han ger ett gott intryck över telefonen. Någon med tips på vad jag skall tänka på innan jag skickar min maskin?

Här är ett tips, skicka den inte! Har själv blivit lurad på 14 000 spänn, inte så kul... Använd ex internetgirot.se, kostar 500 kr, men det är det värt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-29 20:39
Ursprungligen av Jonaz:

Jag har en annons ute på min PM G5 & fått ett svar där köparen vill att jag skickar maskinen till en musikaffär i stan där han bor så han kan kolla den innan köp. Alla kontaktuppgifter stämmer, hemsidan visar att han är seriös & han ger ett gott intryck över telefonen. Någon med tips på vad jag skall tänka på innan jag skickar min maskin?

Det var en av de underligaste villkor jag hört - och jag har hört mycket.
Be honom istället skicka pengarna till en pub i DIN stad så DU kan kolla att DOM är äkta....

Bara det faktumet att du frågar om råd här visar ju att du inte tycker att detta låter kosher. Och om man känner de MINSTA taskiga vibbar ska man OMEDELBART lägga ner. "If in doubt, there's no doubt".

  • Medlem
  • 2006-08-29 22:46

Kan inte någon av hans bekanta komma hem till dej i din stad och kontrollera datorn?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-02 00:16

Litade på mina vibbar om att han var en schysst snubbe.
En timme efter leverans hade jag pengarna på kontot som utlovat.
Hoppet om mänskligheten är inte förbi.

Trevligt. Men lita inte för mycket på dem. Det finns alltför många som precis som du sagt att "han verkar vara en schysst snubbe" för att sedan bli lurade. Naturligtvis finns det hederliga personer också, men det är ytterst svårt att känna igen dem. Nästa gång kan det lika gärna blir tvärtom.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-09-02 00:35

Friskt vågat är hälften vunnet.

Ibland kan man ta chansningarna. Det underlättar livet endel.

Så länge varningsklockorna INTE ringer så är det faktiskt riktigt trevligt att vara människa, är också ganska skönt när man märker att den man gör affärer med verkligen litar på mig och sänder pengarna innan man packar ned datorn. Hade så i förra vecka då jag sålde en dasslocks-mac ( iBook 466 MHz SE, 576 MB minne ) till en kille i Norrköping. Efter 5-10 minuter i telefon så känndes det som att vi litade på varandra. I mitt fall så handlade det bara om 3.100 kronor, men änndå...

1
Bevaka tråden