Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söndagsöppna restauranger - finns dom?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver få fatt i en restaurang i Stockholm som håller öppet söndagen den 1:a Oktober. Helst ett hak som inte pumpar ut musik i lokalen då jag finner visst nöje i att konversera mitt sällskap
Jag har ringt runt lite men det verkar som de flesta ställen är stängda på söndagar så nu gör jag en efterlysning här hos stil-å-smak-puttarna på 99mac. Låt tipsen trilla in.

/David

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 14:57

Var i stan vill du gå? Vilken sorts mat vill du äta? Det finns en hel del restauranger som har söndagsöppet.

Ursprungligen av rhesus:

Var i stan vill du gå? Vilken sorts mat vill du äta? Det finns en hel del restauranger som har söndagsöppet.

Jag har inte bundit mig till nåt särskilt kök. Det får gärna vara svenskt, franskt, italienskt, spansk, syd- eller centralamerikanst eller vad det vill (nästan).
Det viktigaste är att det köket bemannas av folk som gillar vad dom gör och som kan sin sak. Dessutom är det viktigt att det inte är en stökig miljö. Helst ingen musik alls.
Men när jag ringt runt nu å kollat visar det sig att väldigt många restauranger håller stängt på söndagar så jag måste nog vara öppen för vad som finns.

Men som sagt vi vill gärna kunna resonera med varandra utan att behöva överrösta en massa bakgrundsmusik och jag hoppas att jag därmed inte sorterat bort lejonparten av utbudet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-18 15:14

Jag kan väl bidra med två tips på bra restauranger som har söndagsöppet:

Mäster Anders på Pipersgatan 1, fantastiskt goda kötträtter från grillen. De gånger jag har varit där har personalen varit mycket trevlig och ljudnivån är låg.

http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=858947

Kan du tänka dig en smärre utflykt så rekommenderar jag Medelhavspärlan i Hammarby sjöstad. Mycket prisvärd och god mat samt trevlig och lugn miljö för samtal. De har dessutom över 100 ölsorter.

http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=994040

Ursprungligen av rhesus:

Jag kan väl bidra med två tips på bra restauranger som har söndagsöppet:

Mäster Anders på Pipersgatan 1, fantastiskt goda kötträtter från grillen. De gånger jag har varit där har personalen varit mycket trevlig och ljudnivån är låg.

http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=858947

Kan du tänka dig en smärre utflykt så rekommenderar jag Medelhavspärlan i Hammarby sjöstad. Mycket prisvärd och god mat samt trevlig och lugn miljö för samtal. De har dessutom över 100 ölsorter.

http://www.alltomstockholm.se/Profil.aspx?EntityID=994040

Kul! ska genast undersöka!
/david

Annars har ju alltid McDonald's öppet på söndag, och vad jag vet så kallar dom sig för "restauranger"

Ursprungligen av Anders Isaksson:

Annars har ju alltid McDonald's öppet på söndag, och vad jag vet så kallar dom sig för "restauranger"

hm..... jaa du.... söndagsöppet får jag väl försöka se som ett plus.... men sen blir det svårt är jag rädd...
men tack jallafall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 17:02

Om det är bra kök man vill ha med en spridd blandning, och grymma drinkar röstar jag för
kungsholmen, www.kungsholmen.com, bra mat, flera olika kök, duktig personal.

Melker Anderssons senaste tillskott (Grill, F12, Fredsgatan etc)

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

Om det är bra kök man vill ha med en spridd blandning, och grymma drinkar röstar jag för
kungsholmen, www.kungsholmen.com, bra mat, flera olika kök, duktig personal.

Melker Anderssons senaste tillskott (Grill, F12, Fredsgatan etc)

/Tangen

Oj det här var ju en veritabel portal till en hel skur restauranger. Jag ska beta av beståndet efter bästa förmåga. Tackar!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-18 18:09

Klassiker med gammal hederlig söndagsstek, vita dukar, servitörer med tränsar på jackorna, sammetsklädda stolar och gammal hederlig grogg i riktiga grogglas: Tennstopets matsal (inte puben alltså) Dalagatan/Odengatan (finns väl kvar, va?)

Ursprungligen av Danne V:

(finns väl kvar, va?)

Jajjamensan.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-18 20:12
Ursprungligen av Kristofer:

Jajjamensan.

Oooo.....nu blev jag sentimental. Jag bodde många år i Vasastan och Birkastan. Knäckte bl.a. extra på Vasahof 50 meter längre ner på Dalagatan och blev stammis på Stopet när dom sålde mellanöl och det inte fanns någon annastans.

Sen blev det söndagsstekarna i matsalen. Ett galaktiskt skönt avbrott från alla trendiga inneställen. Det var som att kliva in på ett gammalt stadshotell varsomhelst i Sverige. Och varje söndag kom det några gamla gubbar (inte i sällskap), kanske 80-90 bast, iklädda kostymen dom köpte 1963 med den gulnade "vita" nylonskjortan dom köpte samtidigt. Åsså åt dom, tog en pilsner (mellanöl) och när dom ätit färdigt så "kostade dom på sig" en GROGG (oftast 2-3 cl Eau de Vie samt slödricka av nån sort). Suveräna gubbar!

Sen ska man INTE glömma deras torsdagar med ärtsoppa och pannkaka......

Senast redigerat 2006-09-18 21:44
Ursprungligen av Danne V:

Klassiker med gammal hederlig söndagsstek, vita dukar, servitörer med tränsar på jackorna, sammetsklädda stolar och gammal hederlig grogg i riktiga grogglas: Tennstopets matsal (inte puben alltså) Dalagatan/Odengatan (finns väl kvar, va?)

mmmm.... det låter det. Måste kollas upp. Tack tack!

Greken på hörnet, Tjärhovsgatan på Söder. (Samma gata som brandstationen i NileCity)

Prova deras lammfilé med dragonsås och rostad potatis. Så jäkla god!

http://www.grekenpahornet.se

Ursprungligen av David Molarin:

Greken på hörnet, Tjärhovsgatan på Söder. (Samma gata som brandstationen i NileCity)

Prova deras lammfilé med dragonsås och rostad potatis. Så jäkla god!

http://www.grekenpahornet.se

mmmm..... lamm!!!
kollar! Tackar!

Ärtsoppa på TISDAG! Bojkott säger jag!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-18 21:44
Ursprungligen av David Molarin:

Ärtsoppa på TISDAG! Bojkott säger jag!

Oops....jag e trött som ett ägg.
Torsdagar ska det naturligtvis vara.
Tack för påpekandet.
Ändrat.

1
Bevaka tråden