Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitler komiker?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-27 22:34

Enligt Aftonbladet(N24)!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-27 22:44

"Sketcher".
Fy fan va trött man blir. Man trodde att journalister kunde skriva.
Å andra sidan är det väl inte direkt några skisser heller, så det är väl dubbelt fel.

Vänligen, Danne

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-28 14:27

Jag dumpade sidan innan dom hann ändra, efter påtryckningar.

Felet på slutet är kvar, de hade visst inte ork att kolla vad de rättade.:tveksam:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-28 22:35

Känsliga saker det där.
Jag vet att Saddam Hussein hade för vana att dela ut Rolexklockor i guld till personer han ville ära av någon anledning. Klockorna var modifierade och hade en urtavla föreställande honom själv. Många som "förärades" dessa ur såg till att sälja dem kvickt för att få ut lite pengar av dem, man kan väl anta att de åtminstone var värda sin vikt i guld. Hur som helst blev dessa klockor lite av samlarobjekt och skall tydligen ha blivit värda mer än sin vikt i guld plus, förstås, det värde som utgörs av själva märket på klockan. Jag tror dock inte att det är andra än inbitna klocksamlare som stoltserar med innehavet av dessa armbandsur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-28 22:34

Kvällstidningarnas "journalister" kan inte svenska. Det står fortfarande så här:

Folk är för känsliga när det gäller såna där grejer.
Det är väl bara samlare som är villiga att betala en förmögenhet. Själv skulle jag väl tycka det var lite kul att ha. Jag skulle inte skämmas för det (även om en Hitler-tavla skulle säljas bara för att den var ful).
Kan också berätta att en kompis till mig en gång kände en kille som samlade på Nazi-prylar från andra världskriget, vilket han fick mycket kritik för från många som var hemma hos honom i hans studentetta. Han var absolut inte vare sig nazist eller rasist, men den enda som var helt OK med det var min kompis som tyckte det var jättehäftigt. Hon är jude.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-01 18:17
Ursprungligen av Laseranders:

Folk är för känsliga när det gäller såna där grejer.
Det är väl bara samlare som är villiga att betala en förmögenhet. Själv skulle jag väl tycka det var lite kul att ha. Jag skulle inte skämmas för det (även om en Hitler-tavla skulle säljas bara för att den var ful).
Kan också berätta att en kompis till mig en gång kände en kille som samlade på Nazi-prylar från andra världskriget, vilket han fick mycket kritik för från många som var hemma hos honom i hans studentetta. Han var absolut inte vare sig nazist eller rasist, men den enda som var helt OK med det var min kompis som tyckte det var jättehäftigt. Hon är jude.

Judinna i så fall, väl?

Ursprungligen av Mondo:

Judinna i så fall, väl?

Spelar roll? Hon kallar sig jude.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-01 16:53

Fattar inte att folk ska reagera så stärkt på sånna grejjer!
Fast tycker o andra sidan att folk ska få bära hakkors öppet...

Är inte för nazism, men i slutändan är det endå än politisk ideologi.
Tycker d finns bra mkt värre saker att reagera över som faktiskt skadar folk.
(För att bära hakkors öppet skadar inte folk o inte heller att samla på gamla nazi prylar.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-01 17:18

Det är ju självklart att man måste få ha ett intresse för andra världskriget och även att samla prylar från det. Det är dock nästan lika självklart att det kan missförstås om man har en massa SS-prylar i sina bokhyllor. Även om symboler i sig kanske inte skadar människor rent fysiskt så är jag nog ändå rätt skeptisk till att folk skulle få gå runt med vilka symboler som helst på stan. Jag kanske är fördomsfull, men om jag såg någon på stan med ett hakkors runt halsen skulle jag nog tolka personens ideologiska övertygelse som något främlingsfientlig.

1
Bevaka tråden