Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken bänkdiskmaskin att köpa?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-10 22:57

Har ni någon erfarenhet vad det gäller bänkdiskmaskiner? Vad jag har hört så ska framförallt Bosch SK-nånting och Siemens (som ser likadan ut typ) vara de bästa och mest pålitiliga, samt energisnålaste (och samtidigast de fulaste) bänkdiskmaskiner som tillverkas.

Vad har ni för erfarenhet, och är det mycket jox att montera en sån med slangar och tjosan? (Det är datorer jag har hyfsad koll på). Måste man ha nåt "fånga upp vatten vid en katastrof-skydd" under diskmaskinen med, eller gäller bara det fullstora diskmaskiner?

Tänkte köpa den från El-genanten eller nån annan stor vitvarufirma. Ev. Expert stormarknad då jag har räntefritt där.

Tack på förhand!

/Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-10 23:17

Det är väldigt enkelt att koopla in en bänkdiskmaskin om det bara är förberett för det med ett "grenuttag" på vattenledningen. Annars blir det till att kall på rörmokare.

Du behöver inget katastrof-spillskydd om den står på diskbänken, den är ju vattentät i sig.

Har haft en Bosch bänkdisk och det var tamejtusan den bästa diskmaskin jag haft. Tyst, hållbar. Bra torkeffekt och rent blir det!

  • Medlem
  • 2006-10-11 00:17

I vårt fall får vi nog ansluta via den vanliga kökskranen med nåt uttag där. Bör väl inte vara så krångligt. Den är ju rätt ful, men är den bara bra så blir jag nöjd. Vilken modell hade du David? Tror i och försig att de bara haft en typ av bänkmodell.

/Fredrik

1
Bevaka tråden