Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad finns att göra i trakterna kring Orlando?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjohej!
Kommer tillbringa en vecka i Orlando i början av Januari och skulle gärna vilja ha lite tips på vad man kan hitta på där.

Tyvärr inte någon uppskjutning på Cape Canaveral, men jag antar att det finns utställningar mm som är kul att se där?

Disney och Universal, roligt värre antar jag?

Fyll på!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-07 10:23

Området kring Orlando är i princip ett enda stort nöjesfält. Klart bisarrt.

Det finns massor att se på Kennedy space center, gamla raketer mm. De har bussar som åker runt mellan de olika byggnaderna på basen så att man får se utställningar, uppskjutningsplattan, hangaren och en del annat. Allt är väldigt välorganiserat och tillrättalagt (som vanligt i USA).

Universal är väl också värt ett besök, åk "the Mummy", fett värre Disney World är väl mera lämpat för barnfamiljer men det kan ju vara intressant att se det.

Sen så finns det ju massor av andra aktiviteter av typen idiotiska minigolfbanor, skjutbanor där du kan skjuta raketgevär och M16 samt massor av alligatorrancher. Om du har tid för en dagsutflykt så kan du åka till Everglades och spana in alligatorer i det fria.

Oj, hade visst glömt att svara. Tack för tipsen!

Lite synd att Fuglesang lyfter bara några veckor innan jag kommer dit, men sånt är livet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-22 17:39
Ursprungligen av Kristofer:

Tjohej!
Kommer tillbringa en vecka i Orlando i början av Januari och skulle gärna vilja ha lite tips på vad man kan hitta på där.

Brudar och bärs. Harom inte det där?

1. Universal Studios - Perfekt för oss som är över 15 år och inte vill leka med barnen på Disney. Åkattraktionerna är crazy.
2. Kennedy Space Center - Väl värt pengarna, och det är inte många gånger i livet man åker hit. Enligt mig ett givet val.
3. Wet n´wild - Vattenpark för vuxna barn.

Behöver du ha tips på billiga hotell eller bra matställen så är det bara att skicka ett PM.

Har för mig att det finns ett Busch Gardens där också. Kombination av gigantisk djurpark och nöjesfält. Och drivs av ölfabrikanten Anheuser-Busch som gör Budweiser och Michelob. (Det är alltså precis som Duff Beer och Duff Gardens i The Simpsons.)

Anyhow så är det amerikanskt, stort och faktiskt förbannat bra. Knata omkring inne bland lejonen, se under vatten hur flodhästarna dansar när de käkar under vatten och en riktigt överjävlig berg-och-dalbana. Väl värt en dag.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-12-02 17:49

Jag var i Orlando för några veckor sedan, med en vän som varit där 5-6 gånger så jag missade inte mycket som var värt att se

Parker:
Har du Wet'n wild som är en av världens bästa vattenparker.
Sedan har du Universal (Epkot center) som också är mäktig upplevelse.
SeaWorld (djurshower)
Sen har du http://www.discoverycove.com där man får bada med rockor å sånt (simma med delfiner kostar extra och är skit, man åker efter på fenan 25 minuter, SLUT!)

Shopping:
Premium Outlet: Gillar du shoppa får du inte missa Premium Outlet där man kan fynda allt från skatemärken till två Armani butiker. http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17
Florida Mall: Mycket stort köpcentrum med alla butiker man kan tänka sig bla Oakley, och här finns även Apple Store. Tyvärr tyckte jag att Apple Stores personal var riktigt RIKTIGT otrevliga, vilket min även som varit där året innan också hade upplevt i samma butik.

Tyvärr så är dom grymt hårda med 21 årsgräns på alkohol i USA, annars har du pleasure island med massor av nattklubbar.
Men annan mysig kvälls aktivitet kan vara att köra en runda på någon av deras otroliga mini-golfbanor (Svenska minigolf förbundet borde ta en avdragsgilld affärsutvecklingsresa dit)

Jag kommer lätt åka till baka till Orlando, perfekt väder, bra shopping (handla utöver min garderob kapacitet ett par gånger om, hade 3 stora väskor hem mig hem ) och så ligger det mesta väldigt nära med bil.

Najs! Tackar för alla tips!

Jag tycker du ska mata lite alligatorer, kyckling ska vara populärt

Steve Irwin - May he rest in peace.

1
Bevaka tråden